موکب داران اراده برتر در زمینه جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات را دارند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب داران با توجه به مدیریت اصولی اربعین، اراده برتر در زمینه جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسن حکمتیان» امروز (12 آذر ماه) در نشت با تعدادی از موکب داران، اظهار کرد: حدود دو دهه پیش ستاد بازسازی عتبات عالیات با توصیه مقام معظم رهبری و به ابتکار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد و اکنون ستاد به یک سازمان مردم نهاد بسیار گسترده در کشور تبدیل شده که این امر نتایج بسیار خوبی به دنبال خود دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات ذخیره ای است که از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به جای مانده که بعد از دوران ذلت و خواری عراق در دوران رژیم بعث نسبت به عتبات عالیات بی حرمتی های بسیاری صورت گرفت.

وی ادامه داد: بعد از نابودی رژیم منحوس بعث عراق و تحول در فضای این کشور، بعد از زیارت عتبات عالیات توسط حاج قاسم سلیمانی و ضرورت بازسازی مکان های مقدسه، با پیشنهاد سپهبد شهید به محضر مقام معظم رهبری، شجره طیبه ستاد بازسازی عتبات عالیات شکل گرفت.

سردار حکمتیان یادآور شد: این ستاد به نظر بنده در عرصه جهانی شکل گرفت، چون همه آزادی خواهان اعم از شیعه و اهل سنت نسبت به ابا عبدالله الحسین (ع) ارادت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ستاد در مرکز، استان ها، شهرستان ها و سازمان ها توسعه پیدا کرد، ماموریت و ساختار ستاد مشخص و ماموریت به مردم محول شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در ستاد عتبات عالیات مشغول هستند، به صورت دلی کار می کنند و هر شخصی می تواند همکاری با ستاد داشته باشد.

سردار حکمتیان اظهار کرد: ما امروز میزبان درب باب المهدی حرمین امامین عسکریین (ع) پدر امام زمان (عج) هستیم که ضمن خشنودی دل امام عصر، در بازسازی صحن حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س)مشارکت می کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت به ائمه اطهار (ع) را ماندگار دانست و گفت: ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات در چند حوزه تعریف شد که مهم ترین آن بازسازی حرمین شریفین که اکنون در شان آنها نیست، می باشد.

وی به دومین ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: با بازسازی عتبات عالیات نام، نشان، هنر، معماری و عزت ایران اسلامی به عنوان کار فرهنگی در کشور همسایه عراق به مردم این کشور و دنیا نمایش داده می شود.

سردار حکمتیان افزود: امسال از صحن حضرت زهرا (س) در عراق با همراهی مسئولان ستاد بازسازی عتبات کشور مورد بازدید قرار گرفت که حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همت دست اندرکاران سه درصد باقی مانده در حال انجام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: سازه و همه طبقات صحن حضرت زینب (س) نیز انجام گرفته و هم اکنون وارد حوزه سفت کاری شده و کاظمین و سامرا نیز در حال کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت صحن ها نیازمند بودجه و هزینه بسیار بالایی بوده، ادامه داد: به همین منظور حسابی پیش بینی شده که اگر هر نفر فقط پنج هزار تومان در طول سال توسط جمعیت حدود 80 میلیون ایرانی پرداخت شود، حدود 400 میلیارد می شود که برای بازسازی عتبات عالیات هزینه خواهد شد.

سردار حکمتیان ضمن اشاره به اینکه با کمک های مردمی و خارجی می توان در بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشت، خاطرنشان کرد: هر استان به نسبت جمعیت می تواند در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشد که استان ما نیز در این زمینه مشارکت دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب داران به عنوان خادمین اهل بیت (ع) خدمات بسیاری به زوار اربعین ارائه دادند و می توانند در راستای جمع آوری کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات نقش ارزشمندی داشته باشند.

وی یادآور شد: موکب ها با توجه به ظرفیت و پتانسیل های لازم و اعتماد مردمی به موکب ها می توانند نقش اثرگذار خود را در راستای جمع آوری کمک ها بهتر ایفا کنند.

سردار حکمتیان افزود: تاکنون با ائمه جمعه و جماعات، مسئولان استانی و شهرستانی، فرماندهان نواحی و حوزه های مقاومت، فعالان فرهنگی و خیرین نشست های مختلفی در این راستا برگزار شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موکب داران می توانند پتانسیل و ظرفیت خود را به میدان بیاورند و چون مردم به شما اعتماد دارند، می توانید در این راستا گام بردارید.

وی گفت: موکب داران با توجه به مدیریت اصولی اربعین، اراده برتر در زمینه جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات را دارند.

کد خبر 1122832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha