ایران اجازه فرسایشی شدن مذاکرات وین را نمی دهد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه از نظر ایران مذاکرات هسته ای تمام شده و اکنون نوبت اجرای تعهدات طرف مقابل است گفت: ایران اجازه فرسایشی شدن مذاکرات وین را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 12 آذر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با مثبت خواندن نتایج نشست اخیر در وین، گفت: با رویکرد جدید جمهوری اسلامی، زورگویان نمیتوانند نظرات خود را به ما تحمیل کنند.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: آمریکا با وجود اینکه در مذاکرات حضور ندارند به دنبال تحریک کشورهای حاضر و اجماع علیه ایران است.


وی اذعان کرد: هدف طرف مذاکره ایران جهت دهی مذاکره به مسائل هسته ای بوده که غلط است، چرا که از نظر ایران مذاکرات هسته ای تمام شده و اکنون نوبت اجرای تعهدات طرف مقابل است.


فلاحتی تاکید کرد: ایران پیگیر آن است تحریم هایی که براساس نشست های برجامی باید برداشته می شد اکنون برداشته شود و کشورهای طرف مذاکره برای استفاده ایران از انرژی هسته ای تسهیل ایجاد کنند.


امام جمعه رشت تاکید کرد: زمان تهدید گذشته و آمریکا و اروپا بازی موش و گربه نکنند چرا که ایران سرزمین فرزندان خمینی است.


وی گفت: وزارت خارجه اعلام کرده فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ایران نیست و ایران اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نمی دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به 16 آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه در ایران در طول یک قرن اخیر منشا برکات خوبی بوده و مفتخریم در کشوری زندگی می کنیم که اساتید و دانشجویان در مسیر آرمان های انقلاب هستند.


وی افزود: جنبش های دانشجویی در نیم قرن گدشته در کنار انقلاب بوده و مطالبات دانشجویان بعد از انقلاب به حال کشور مفید بوده است.


فلاحتی اعلام کرد: ایستادگی در مقابل خواسته های استکبار، مخالفت با کنسرسیوم نفتی، انقلاب سفید، انجمن های ایالتی و لایتی و قانون کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی و حضور فعال در دفاع مقدس از اقدامات موثر دانشجویان بوده است.


وی گفت: امروز در دانشگاه جوانان و اساتید خوبی داریم که همگام با نظام، رهبری و مردم حرکت می کنند.


امام جمعه رشت با اشاره به لزوم استفاده از سرمایه گذاران خارج استان برای توسعه گیلان گفت: حضور سرمایه گذاران به برخی از سختی از جمله اشتغال در گیلان پایان می دهد.


وی خواستار احترام به سرمایه گذاران در استان شد و گفت: مجموعه مدیریتی استان مراقب باشند فعالیت های سرمایه گذاری در گیلان ویرانگری فرهنگی ایجاد نکند و به محیط زیست آسیب نزند.


فلاحتی با تاکید بر لزوم نگهداری از محیط زیست و توجه بیشتر مدیران زیست محیطی به رفع آسیب های این حوزه خاطرنشان ساخت: محیط زیست در سالهای اخیر بسیار آسیب دیده است.

کد خبر 1122889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha