رویکرد کلان دولت تقویت جدی و نگاه ویژه  به فرهنگ است

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی است، گفت: تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت خدمتگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز (1۲ آذر) در جشنواره صنعت چاپ و آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان گفت: استان همدان در حوزه های مختلف دارای جایگاه ویژه ای است چرا که بسیاری از علما، عرفا، اندیشمندان ، نخبگان و خبرگان دراین استان دارای کارنامه درخشانی هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های نیمه تمام همدان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، افزود: به دنبال راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به انجام خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: یکی از مبنای دولت این است که پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند و از کلنگ زنی پروژه های جدید خود داری کنیم چرا که هزینه های مضاعفی به دولت تحمیل می شود.

 

وی بیان داشت: در سفرهای استانی همچون اردیبل، سمنان، زنجان و شیراز دولت پای کار آمده که پروژه های نیمه تمام عمرانی را به اتمام برسانیم و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر را حل و فصل کنیم.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در عرصه چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، یادآور شد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با بیان اینکه باید به استقلال صنعت نشر برسیم، گفت: روزنامه ها هم در صنعت نشر دچار مشکلات جدی بودند که اتفاقات خوبی در حوزه روزنامه و مطبوعات رقم خورده است.

 

وی افزود: افتتاح موزه چاپ می تواند سنگ بنای حرکت نو در صنعت چاپ همدان باشد و این مهم با حضور جدی استاندار که تمام ویژه ای به فرهنگ دارند رقم خواهد خورد.

کد خبر 1122890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha