چاپخانه‌ها سنگربانان فرهنگ مکتوب هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: چاپخانه‌ها به عنوان سنگربانان فرهنگ مکتوب در حوزه انتشار کتاب از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمود رستم‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی کردستان در آئین تجلیل از مدیران چاپخانه‌های استان کردستان اظهار کرد: ما به شدت از راههای قانونی پیگیر هستیم تا اقلام چاپی ادارات و نهادهای دولتی در داخل استان انجام شود.

 

 

وی اضافه کرد: چاپخانه‌ها به عنوان سنگربانان فرهنگ مکتوب در حوزه انتشار کتاب از اهمیت خاصی برخوردار هستند و با وجود فعالیت 72 واحد چاپی در سطح استان ارشاد همچون حوزه‌های دیگر تحت پوشش، برنامه‌های خاصی برای این حوزه در نظر گرفته است که از طریق معاونت تخصصی آن دنبال می‌شود.

 

 

صنعت چاپ یکی از فعالیت‌های ماندگار در حوزه فرهنگی است

 

 

عیسی فلاحی سرپرست معاون امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آئین گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت از جان مدیران و کارکنان چاپخانه‌های سطح استان ناچار شدیم از تعدادی از آنها در این محفل تجلیل نماییم، بدون شک با فروکش کردن شیوع کرونا مراسمی بزرگ و با حضور همه اصحاب صنعت چاپ استان برگزار خواهیم کرد.

 

 

وی افزود: صنعت چاپ یکی از فعالیت‌های ماندگار در حوزه فرهنگی است، چاپ کتاب به عنوان مرجع دانایی و اقلام چاپی نفیس سرچشمه آگاهی است و همین ویژگی از جاودانگی این صنعت حکایت دارد.

 

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل ارشاد با اشاره اینکه صنعت چاپ به عنوان انتقال دهندگان فرهنگ به نسل های بعدی اظهار داشت: چاپخانه‌ها نیز همچون همه کسب وکارهای فرهنگی و هنری دچار ضرر و زیان های ناشی از شیوع کرونا شدند ولی این حوزه با همه این مشکلات به فعالیت های فرهنگی خویش با عشق و علاقه ادامه دادند.

 

 

ناصر رحیمیان مدیر چاپخانه معلم در شهر سنندج ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی کردستان برای برگزاری این مراسم تجلیل گفت: صنعت چاپ نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی است از آن طرف درآمد آن کم است تنها عشق وعلاقه به این صنعت ما را در این عرصه نگهداشته است.

 

وی بیان کرد: از خروج اقلام چاپی ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی به خارج از استان به جد جلوگیری و از اعطای مجوزهای بدون پشتوانه علمی وفنی به افرادی فاقد توانایی و تخصص خودداری شود.

 

 

رحیمیان اعلام کرد: اتحادیه چاپ ونشر استان تاسیس شود به جای واحد شهرستانی، چاپخانه معلم با داشتن 15 نفر پرسنل بعضی مواقع از تامین مخارج خویش کم می‌آورد، تعرفه‌های اقلام چاپی بصورت مصوب و مکتوب به چاپخانه‌ها اعلام شود.

 


در پایان از مدیران تعدادی از چاپخانه‌های حاضر در مراسم به نمایندگی از 72 مدیر چاپخانه با اهدای لوح تقدیر به امضای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1122897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha