مقاومت در عرصه خارجی ایران انقلابی مهمترین محور است 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: در عرصه خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمریکا را بدجور در غرب آسیا زمین‌گیر کرده است و خواب های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ آذر ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: مذاکرات هسته‌ای از روز ۸ آذر شروع شده و همچنان ادامه دارد و طبیعی است که در دور اول مذاکرات همه چیز به نتیجه نمی رسد اما این دور از مذاکرات که همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم است با مذاکرات دولت قبل تفاوت های اساسی دارد اولین تفاوتی که دارد این است که بر اساس نظرسنجی ها اکثریت مردم به آمریکا و وعده های توخالی آن دیگر هیچ اعتمادی ندارند.


امام جمعه کهنوج افزود: در عرصه خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمریکا را بدجور در غرب آسیا زمین‌گیر کرده است و خواب های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده است.


وی ابراز کرد: دولتی بر سر کار آمده است که برجام را اولویت اول نمی داند اولویت اول دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی با نگاه داخل است و نگاهش به بیرون نیز ابتدا به همسایگان و سپس به شرق و سایر کشورها است.


حجت الاسلام نجنو بیان کرد: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است اما دنیای غرب بداند که ایران انقلابی فاصله‌ای با میدان رزم ندارد و این فاصله را هم بسیار کم کرده است.


خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: زمانی جمهوری اسلامی می خواست موشکی را آزمایش و یا رونمایی کند بعضی مانع می شدند و می گفتند که به برجام صدمه میزند، مطالبه بعدی در مذاکرات رفع تحریم است و مذاکرات هسته‌ای نیز زمانی شکل می‌گیرد که همه تحریم ها برداشته شوند.


وی اظهار کرد: در مذاکرات هسته ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است باید وعده‌های غرب را راستی آزمایی کند البته ایران انقلابی برای رفع تحریم ها، ظرفیت خودش استفاده می کند اما مهمتر از رفع تحریم، خنثی سازی تحریم را سرلوحه کار خودش قرار داده است پس دنیای غرب باید بهای بدقولی خودش را بپردازد.


حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: اکنون خبر از بحرانی است که سال ها مخصوصا منطقه جنوب ما با آن مواجه هستیم بحران کم آبی است واقع شدن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان با متوسط بارندگی سالانه ۲۵۰ میلی متر یعنی یک سوم متوسط جهانی و از طرفی میزان تبخیر بالای آب در این منطقه موجب شده تا کشور ما در بحران کم آبی قرار گیرد و همواره با تنش آبی مواجهه شود.


امام جمعه کهنوج اضافه کرد: منطقه جنوب کشور نیز شغل اکثر مردم کشاورزی است و نسبت به مناطق دیگر بیشتر در معرض این آسیب و بحران قرار دارد بنابراین باید مردم و مسئولین دست به دست یکدیگر بدهند تا از این بحران به فضل خدا عبور کنیم.


وی تاکید کرد: وظیفه مردم صرفه جویی و استفاده صحیح از مصرف آب است و وظیفه مسئولین نیز این است که مردم را در مسیر استفاده صحیح آب که همان آبیاری قطره ای و روی آوردن به کشت گلخانه‌ای به جای کشت غرقابی است کمک کند.


حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: نکته مهمتر و ضروری‌تر این است که مسئولین باید در شرایط فعلی طرح های آبخیزداری و مهار آب هایی که هدر می‌روند را هر چه سریعتر اجرا کنند که این موضوع تا حدودی می تواند کشور را از این بحران نجات دهد.


خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: از آنجایی که اجرای این طرح نیاز به اعتبارات خاصی دارد دولت و مجلس باید توجه بیشتری در تخصیص اعتبارات به این موضوع داشته باشند.


وی یادآور شد: موضوع ناامنی که مدتها است منازل مردم و وسایل مردم را با مخاطرات بسیار جدی مواجهه کرده است، بحث سرقت لوازم ضروری مردم امثال لوله‌های کولر و سایر وسایل دیگر در  این شهر به یک معضل جدی تبدیل شده است.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: اگر بخواهیم ریشه این سرقت‌ها را بخشکانیم باید عده‌ای از کارگاه‌های ضایعاتی را ساماندهی کنیم معنا ندارد که یک کارگاه ضایعاتی و وسایل مورد استفاده و ضروری مردم را از سارقان خریداری کند.


امام جمعه کهنوج افزود: کارگاه جمع آوری ضایعاتی باید اقلام بدون مصرف را خریداری کند، از مسئولان امنیتی می‌خواهیم که با برخورد جدی با این پدیده شوم آرامش را به مردم بازگردانند.


وی ابراز کرد: تشویق باقیمانده مردم به تزریق واکسن الحمدالله شرایط مطلوبی است و سایر مردمی که واکسن نزده اند جلوی شیوع موج بعدی را بگیریم.


حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: متاسفانه گاهی شاهد تصادفاتی در بعضی از خیابان‌های شهر هستیم که جوانان با رعایت نکردن سرعت قانونی منجر به این خسارت می‌شوند می‌طلبد که مسئولین ذیربط مکانی را به عنوان پیست موتور سواری یا ماشین سواری راه اندازی کنند.


خطیب جمعه کهنوج اضافه کرد: انرژی و عشق به سرعت که در بعضی از افراد وجود دارد باید در مکان مناسب همچون پیست تخلیه شود تا خدایی نکرده عده ای بی گناه در خیابان جانشان از دست ندهند.

وی در خاتمه عروج ملکوتی مادر شهیدان حاجب را به خانواده ایشان تسلیت گفت.

کد خبر 1122921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha