پیشکسوتان عرصه چاپ استان همدان تجلیل شدند

پیشکسوتان و سرمایه گذاران جدید صنعت چاپ استان همدان ظهر امروز (۱۲ آذر) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینای همدان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، 19 نفر از پیشکسوتان عرصه چاپ استان همدان تجلیل شدند.

 

این مراسم که ظهر امروز (۱۲ آذر) در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد، سرمایه گذاران جدید صنعت چاپ، پیشکسوتان این عرصه و همچنین خیران عرصه چاپ که دستگاههای قدیمی خود را به موزه چاپ همدان هدیه دادند، تجلیل شدند.

 

«محمدمهدی اسماعیلی»  در این مراسم با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ حوزه فرهنگ و هنر به طور حتم تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسند، گفت: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه صنعت چاپ نیز تلاش در راستای خود کفایی این بخش است چرا که ۹۰ درصد کاغذ، زینک و دیگر مواد مورد نیاز چاپ وارداتی است و این زیبنده ایران اسلامی نیست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: درهمین خصوص کارگروهی سه جانبه با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزارتخانه های صمت و ارشاد تشکیل شده و قصد داریم ظرف ۱.۵ سال آینده ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را در داخل تهیه و توزیع کنیم.

 

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کاغذ روزنامه مجموعه فعالان صنعت نشر نیز باید بیش از گذشته تلاش کنند، افزود: در حال حاضر ظرفیت کافی برای رفع مشکل کمبود کاغذ روزنامه وجود ندارد با این حال می توان با کمک گرفتن از کارخانه های موجود در خوزستان و مازندان بخش عمده ای از مشکل را حل و نیاز را تامین کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استقلال صنعت نشر شعار محوری این وزارتخانه است، گفت: صنعت نشر خوزستان مدعی تولید ۱۰۰ هزار تن کاغذ بود در حالی‌که مجموع مصرف کشور حدود ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تن است ضمن اینکه کارخانه مازندران نیز ۶۰ تا ۷۰ هزار تن امکان تولید کاغذ را دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسب برای تبدیل همدان به قطب اصلی صنعت چاپ و نشر در منطقه و کشور وجود دارد، تصریح کرد:  حوزه فرهنگ در سال های گذشته مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته اما دولت سیزدهم به فرهنگ به مثابه یک رکن و محور اصلی در کشور توجه دارد.

 

بازدید از سه پروژه فرهنگی در همدان، حضور در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بخش دوم سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان بود که در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا برگزار شد.

حضور و سخنرانی در آیین ویژه افتتاح موزه چاپ و جشنواره صنعت نشر و چاپ استان همدان آخرین برنامه کاری سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیار هگمتانه بود.

 

کد خبر 1122930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha