کاهش ۵۳۳۷  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷ واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 13 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1283 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 341 هزار واحد آغاز شد و این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷  واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۰  واحدی به ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۵۲ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۲۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۱۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستا، پترول، نوری، شبندر و شفا به ترتیب با 733، 390، 82، 74، 67 و 62 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعی، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، كالا - بورس كالاي ايران، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش،‌ در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر ) با ۴.۹۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، کبافق، کترام و ختور بود. همچنین نماد معاملاتی ساربیل(سیمان آرتا اردبیل) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دلقما، لخزر، پسهند و وسینا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۱۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 10 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷۰۰۸ واحدی معادل ۱.۲۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۲۴ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۳۵ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۲۱۷ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۳۳۲  هزار و ۳۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۹۳۱ واحدی، عدد ۳۶۷ هزار و ۵۶۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۱۰۴ واحدی به رقم ۲۳۱ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۴۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۳۲۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۸۴۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۰۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 10 آذر بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، کگل، شستا، تاپیکو و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شنفت، وتجارت و وپخش، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 10 آذر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دیران (ایران‌دارو) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شفا، غبهنوش، شنفت و فرآور بود. همچنین نماد معاملاتی ولیز (لیزینگ‌ایران‌) با ۸.۳۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کسرام، ساربیل و کساوه قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۰ هزار و ۷۸۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1122961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha