اقتدار نیروی دریایی افتخار ملی است

حجت الاسلام محمدی لائینی به اقتدار امروز نیروی دریایی که افتخار ملی است اشاره کرد و گفت: امروز نیروی دریایی در بخش های مختلف به جهت اعتماد به توان داخلیف خودکفا و بی نیاز به خارج است، قدردان این نگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۲آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، اظهار کرد: خودم و همه نمازگزاران را به تقوای الهی، خداترسی، به فکر مرگ و آخرت بودن سفارش و توصیه میکنم.

 

 

خطیب جمعه ساری افزود: زندگی دنیا پایدار نیست و خیلی زود تمام می‌شود نباید طوری زندگی کنیم که بعدش پشیمان شویم چون پشیمانی سودی ندارد و انسان پس از مرگ به زندگی دنیا برنمی‌گردد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به خطبه‌ای از امام علی (ع)، تصریح کرد: ایشان فرمودند از خدا برای کسب گناهان طلب آموزش می کنیم، برخی‌ها کسب ثواب و بعضی‌ها کسب گناه می‌کنند، در حالیکه نباید از جوارح و اعضای مان گناه به‌دست بیاوریم.

 

 

خطیب جمعه ساری گفت: دنیا و معصیت یک بیماری مهلک است، توصیه بزرگان ما این است که اگر می‌خواهید به مقامی برسید راهش ترک گناه است، در خصوص گناه به ما توصیه‌های پیشگیرانه و درمانی کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه حضرت علی (ع) در یکی از احادیث می‌فرماید؛ اگر انسان از گناه کردن اجتناب کند به درجات بالایی می‌رسد، یادآور شد: همچنین فرمودند بزرگواری و کرامت آن است که از معصیت دوری کنیم، بنابراین باید مراقبت کنیم.

 

 

وی اذعان کرد: برخی‌ها فقط اگر زمینه گناه فراهم نباشد گناه نمی کنند یعنی اگر زمینه پیش بیاید از گناهکاران خواهند بود، بنابراین اگر شرایط گناه برای انسان پیش نیاید خودش یک نعمت است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه انسان نباید زور مردم‌آزاری داشته باشد و زمینه گناه پیش نیاید، خاطرنشان کرد: این همان جنبه پیشگیری دارد، حال اگر بیمار شدیم یعنی گناه کردیم چاره درمان بیماری گناه است، که آن هم با استغفار و توبه امکان‌پذیر است.

 

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه فرار کردن و تکبر در مقابل خداوند جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: توبه و بازگشت به سوی خدا مورد توجه است، خداوند در آیه ۹۰ سوره هود به توبه و استغفار اشاره کرد اینکه خداوند بندگان گناهکارش را هم دوست دارد.و راه توبه باز است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر توجه به حقوق معلولان از مسئولان خواست تا به حقوق این جامعه در زمینه مناسبت سازی معابر و اماکن عمومی توجه کنند.

 

 

 

وی گفت: معلولان استان مازندران برای تردد در شهر و بهره مندی از خدمات عمومی و فعالیت در بخش های مختلف نیازمند مناسب سازی مبلمان شهری و فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای حضور درجامعه هستند كه شتاب برای اجرایی شدن آن ضروری است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان در دوره‌های مختلف از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا افتخار آفریند.

 

 

امام جمعه ساری با اشاره به شناسایی سویه جدید ویروس کرونا به نام «امیکرون» خاطرنشان شد: تاکنون به اذعان وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی هنوز از وجود این سویه جدید در کشور گزارشی نشده اما نباید عادی انگاری شود چرا که ممکن این سویه به کشور برسد از این رو توصیه می‌کنیم از برپایی مجالس و محافل پرهیز شود.

 

 

حجت الاسالام محمدی لائینی به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این مذاکرات بسیار عزتمندانه تر از گذشته شروع شده اما باید مراقبت کرد تا مذاکرات فرسایشی نشود.

 

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سرتیپ خلبان «احمد کشوری» از شهرستان سیمرغ استان مازندران، گفت: همچنین ۱۵ آذر سالروز شهادت اولین فرمانده عملیاتی لشکر ۲۵ کربلا سردار «علی ییلاقی» را گرامی می‌داریم.

 

 

خطیب جمعه ساری ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و تکریم فعالان این عرصه، افزود: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس تمامی نیروی دریایی عراق را نابود کرد و در تمام دوران جنگ، حتی یک روز صادرات نفت ایران متوقف نشد و کشتی‌های نفتی توسط نیروی دریایی پشتیبانی می‌شد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به اقتدار امروز نیروی دریایی که افتخار ملی است اشاره کرد و گفت: امروز نیروی دریایی در بخش های مختلف به جهت اعتماد به توان داخلیف خودکفا و بی نیاز به خارج است، قدردان این نگاه هستیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هفت آذر روز به‌یادماندنی نیروی دریایی بود که گذشت امروز به همین مناسبت جمعی از فرماندهان دانشگاه علوم دریایی نوشهر و فرماندهی ناوگان جنوب نیروی دریایی نزاجا در نماز جمعه حضور پیدا کردند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به روز قانون اساسی مصادف با جمعه ۱۲ آذر، اعلام کرد: یکی از درخشنده‌ترین کارهای ما در انقلاب نوشتن همین قانون اساسی بوده است.

 

 

 

کد خبر 1122966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha