مسئولان برای برون رفت از مشکل در زمینه آبخیزداری سرمایه‌گذاری کنند

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: مسئولان مربوطه برای برون رفت از مشکل در زمینه آبخیزداری سرمایه‌گذاری کنند و برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رحیم‌آباد رودسر، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌هایی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش به سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی اشاره کرد و افزود: میرزا کوچک‌خان جنگلی افتخار ما گیلانی‌ها هستند.

 

امام جمعه رحیم‌آباد رودسر با بیان‌اینکه حرکت و نهضت میرزا کوچک‌خان جنگلی حرکت اسلامی و ایرانی بود، تصریح‌کرد: این مرد مبارز، جذب تفکر مارکسیستی نشد و حرکتش یک حرکت ضداستعماری بود.

 

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: اگر قبلا در سطح منطقه بعضی‌ها گرایش به آمریکا داشتند در حال حاضر اکثریت مردم منطقه به ویژه محور مقاومت هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند و آن هم به خاطر عملکرد خود آمریکایی‌هاست.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه دشمنان محور مقاومت و در راس‌شان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی درغرب آسیا زمین‌گیر شده است، افزود: دولت جدید اولویت اول را اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر می‌داند.

 

خطیب نماز جمعه رحیم‌آباد رودسر با اشاره به اینکه در ارتباط با کشورها اولویت اول با همسایگان و بعد به شرق و همه کشورها است، ادامه داد: دولت مذاکرات را در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه می‌داند و نه مذاکرات هسته‌ای و می‌گوید مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریمه‌ا برداشته شود.

 

وی با بیان‌اینکه دولت جدید برای رفع تحریم‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، گفت: مهم‌تر از این بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها در عرصه داخل و خارج می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان‌کرد: ‌عضویت در پیمان شانگهای، سفر رییس جمهور به قرقیزستان و اجلاس اکو، انعقاد قرارداد گازی، اجرایی‌سازی پیمان راهبردی ایران و چین و تلاش برای رفع موانع تولید و رونق و جهش تولید در همین ۱۰۰ روز گذشته، حکایت از آن دارد که ایران انقلابی با اتحاد بین قوای سه گانه و همراهی بی‌نظیر نیروهای مسلح و قرابت بیش از پیش دیپلماسی و میدان، فضا را تغییر داده است.

 

خطیب نماز جمعه رحیم‌آباد رودسر به مشکل کم آبی اخیر در بخشی از کشور اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌های دشمن تلاش کردند مطالبات به حق مردم را منحرف کنند اما بصیرت و هوشیاری مردم، رسانه‌ها و پاسخگو بودن و در صحنه بودن مسئولین توطئه آنها را خنثی کرد.

 

وی تصریح‌کرد: مسئولان مربوطه برای برون رفت از مشکل در زمینه آبخیزداری سرمایه‌گذاری کنند و برنامه داشته باشند، کشورما در کمربند خشک و نیمه خشک جهان با متوسط بارندگی سالانه ۲۵۰ میلی‌متر یعنی یک سوم متوسط جهانی، قراردارد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان و جنبش دانشجویی ماهیت ضدآمریکایی و ضداستکباری دارند.

 

امام جمعه رحیم‌آباد رودسر اظهارکرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از دانشجویان این است که روحیه ضد استعماری و ضد استکباری خود را حفظ کنند و آرمان‌گرا باشند و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مطالبه‌گر باشند.

 

وی در ادامه با بیان‌اینکه مردم بخش رحیم‌آباد در زمینه نان، آب و راه مشکل دارند و مردم انتقاد زیادی در باره کم و کیف پخت نان دارند، تصریح‌کرد: بنده که زبانم مو در آورد با و معاون فرماندار هم سابق هم موضوع را در میان گذاشتم بزرگواران پیگیری کردند ولی کماکان مشکل باقی است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه باز هم مشکل تکراری آب را داریم و با کوچک‌‌ترین بارندگی آب قطع می‌شود و اگر با منبع آب مشکل حل می‌شود لطفا پیگیری فرمایید، گفت: قرار بود منبع آب آخر سال ۹۹ بهره‌برداری شود ولی هنوز انجام نشده است.

 

امام جمعه رحیم‌آباد رودسر با بیان‌اینکه بخشی از مردم روستاها در اطراف سد پلرود هنوز مطالباتشان را نگرفته‌اند و بلاتکلیف هستند، خاطرنشان‌کرد: مشکل راه با وجود زحمات فراوانی که نماینده مجلس و مسئولین دیگر کشیدند ولی حکایت همچنان باقی‌ست.

 

کد خبر 1122970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha