انتضاب های غیرقانونی از جمله مشکلات شهر کرج است/ جوان دانشجوی مومن انقلابی نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نیست

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشجویان در تحولات سیاسی کشور گفت: جوان دانشجوی مومن انقلابی نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۱۲ آذر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: انتصاب های غیرقانونی در شهر کرج از جمله مهمترین مشکلات شهری این شهر است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: جنبش دانشجویی نقش ویژه و شاخصی در تحولات سیاسی کشور دارد آنچنان که در سال ۱۳۳۲ دانشجویان معترض به حضور رییس جمهوری آمریکا با فدا کردن جان خود در تاریخ معاصر ایرانی جریان اجتماعی را خلق کردند. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشجویان در مطالبه گری حقوق مردم اظهار کرد: روحیه استکبارستیزی و دشمنی با آمریکا و اوامر آن با محوریت دانشجویان و ملت ایران از جمله مسائلی است که نقش موثری در تحولات سیاسی کشور دارد. 

 

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی پس از انقلاب اسلامی پررنگ تر از قبل جریان داشته و دانشجویان با بصیرت و آگاهی با حفظ روحیه آرمان خوانی در مقابل استکبار ایستاده اند. 

 

خطیب نماز جمعه کرج اظهار کرد: دانشگاهیان با داشتن برنامه مستقل برای پیشرفت کشور حضور پررنگ دارند و تهدیدهای استکباری نیز نتوانسته است که از روند فعالیت آنان جلوگیری کند. 

 

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: دانشجویان در گام اول انقلاب موثر بودند و در جریان گام دوم چهل سالگی انقلاب نیز با هدف برنامه پیشرفت کشور فعالیت های خود را آگاهانه پیش می برند و نسل جوان دانشجوی متعهد و مومن نسبت به مسائل کشور خود بی تفاوت نیست. 

 

مشکلات اصلی کرج انتصاب های غیرکارشناسانه است

 

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار کرد: استان البرز با مشکلات متعددی روبه رو بوده است اکنون وقت آن رسیده تا با بی تدبیری مشکلات آن را اضافه نکنند. 

 

امام جمعه کرج ادامه داد: افرادی که تحصیلات غیرمرتبط دارند را در سمت هایی منصوب می کنند که جایگاهشان آن نیست، بفرمایند آقایان که شهر تا کجا باید هزینه کند؟

 

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: دائم برای شهر هزینه درست می شود؛ شورای شهر برای شهردار نمی تواند مصادیق تعیین کند که چه کسی را برای چه مسوولیتی منصوب کند ولی شورا باید از شهردار بپرسد که مبنای او برای انتخاب افراد چیست؟

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، مسائل مختلف شهر را پیچیده تر از این کنند، دوستانه تذکر می دهم بی اخلاقی زیاد است، دستگاه قضا برمبنای وظیفه اش کسی را می گیرد چرا فشار می آوردید و تهمت و ناسزا می دهید؛ بگذارید مسیرش طی شود. هوچی گری و جنجال نکنید. 

 

رسانه ها تقوای الهی را رعایت کنند

 

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بعضی رسانه ها بی تقوایی می کنند بیان کرد: رسانه ها تقوای الهی را رعایت کنند؛ خیلی ها بی تقوایی می کنند، اینطوری هرچ و مرج می شود. 

 

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: بی اخلاقی، بی ادبی در اسلام، عرف و روابط انسانی جایز نیست و تنها فضا را آلوده می کند و کینه های گذشته را میان می کشاند. 

 

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: کسی اجازه بی احترامی و بدگویی ندارد اگر هم کسی برای یک عنوان متهم شد کسی اجازه ندارد عناوین را به رخ بکشاند دستگاه ها با قاطعیت به وظائف خود عمل کنند و به سرزنش کنندگان توجهی نداشته باشند. 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف با موعظه دادن متفاوت است چرا که واعظ خودش باید عامل به چیزی که وعظ می دهد باشد ولی امر به معروف و نهی از منکر این شرط را ندارد که خود آمر و ناهی عامل باشد. 

 

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: هدف از امر به معروف و نهی از منکر تنها حرف زدن و رفع ادای تکلیف الهی نیست چرا که عامل نبودن آمر مهم و شرط نیست بلکه اگر امر و ناهی عامل باشد حرمت این واجب حفظ می شود و اثرگذاری دارد. 

 

 

 

کد خبر 1122971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha