قانون اساسی در میدان اجرا لنگ می زند

آیت الله حسینی قانون اساسی کشور را برگرفته از ارزش های الهی و اخلاقی، اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی را از محتواهای آن دانست و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون دین، عقلا و نخبگان است، اما این قانون در میدان اجرا لنگ می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۲ آذر ماه) در خطبه نخست نماز جمعه یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام همه ما را به مراقبت از اعضا و جوارح برای جلوگیری از گناه هشدار دادند، زیرا از اعضا و جوارح انسان سوال خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اعضا و جوارح بر انسان حق دارند، گفت: همان طور که اعضای خانواده ما و همسایه بر ما حق دارند، اعضا و جوارح ما بر ما حق دارند و نسبت به آنها مسئول هستیم و در روز قیامت بر اعمال ما گواهی و شهادت می دهند.

 

وی با بیان اینکه در رساله امام سجاد (ع) حق اعضا و جوارح بیان شده و اینکه حق نفس به کار گرفتن آن در راه عبادت است، افزود: انسان ناسپاس به جای اطاعت از فرمان خدا از فرامین شیطان پیروی می کند.

 

آیت الله حسینی به مالکیت خداوند اشاره کرد و اینکه همه دارایی ها انسان از آن خداوند است زیرا انسان مملوک خداوند است و ادامه داد: حق زبان این است که از سخنان زشت و دشنام دور باشد و زبان بیان کننده معنویت و اخلاق باشد.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه زبان وزن کمی دارد اما در صورت عدم مراقبت باعث فتنه ها و گناهان سنگینی می شود، عنوان کرد: نمونه این موضوع این است که از غیبت انسان مسلمان به خوردن گوشت برادر مرده اشاره شده است.

 

وی به نقش تربیت خوب و اینکه در گفتار و زبان او اثرگذار است اشاره کرد و گفت: گوش یکی از درب های ورودی قلب و روح انسان است، باید از واردات مراقبت کرد و اگر اعضا و جوارح در راه گناه استفاده شود در روز قیامت بر علیه ما شهادت خواهند داد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: انسان در سایه تقوا و پرهیزگاری قدرت، ثروت و آرامش کسب می کند.

 

امام جمعه یاسوج اطاعت از خدا را باعث سعادت و نیک بختی دانست و یادآور شد: آرامش، سعادت و نیکبختی، پرهیزگاری و عمل به دستورات خداوند در سایه تقوا میسر می شود.

 

وی در ادامه به ۱۲ آذر، سالروز تصویب قانون اساسی ایران در سال ۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره کرد و افزود: این قانون وسیله افتخار کشور ما و مطابق با شریعت اسلام و اهل بیت علیهم السلام است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در مملکت الهی باید قانون خداوند حاکم باشد، اظهار کرد: قانوی که می خواهد انسان را مدیریت کند باید براساس دستورات الهی باشد.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه قانون اساسی برگرفته از ارزش های الهی و اخلاقی، اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی از محتواهای آن است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون دین، عقلا و نخبگان است اما این قانون در میدان اجرا لنگ می زند که باید اشکالات آن رفع شود.

 

وی به ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان سرمایه انسانی و فرهنگی جامعه بوده و این سرمایه باعث ساختن جامعه و تحول و تعالی جامعه می شود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: وقنی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یکی از میدان داران آن دانشجویان بودند، در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، در گذشته و میدان جهادی دانشجویان حضور دارند، بنابراین دانشجویان امروز باید در مکتب تشیع ساخته و تربیت شوند، زیرا در دنیا مظلومان، آزادگان و پابرهنه گان عالم از انقلاب اسلامی توقع و انتظار دارند.

 

امام جمعه یاسوج به ساخت درب های حرمین عسکریین (ع) که به عهده مردم استان گذاشته شده اشاره کرد و گفت: درب حرمین عسکریین(ع) باید در مدت یک سال ساخته شود و برای استان افتخار است و در این راه باید کمک کرد، زیرا ذخیره دنیا و آخرت خواهد شد.

 

وی به هفتم آذر و روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و اینکه با قدرت در دریاها به حرکت درآمده و قدرت ایران را به نمایش می گذارند، گفت: امروز یکی از قدرت های نظام اسلامی نیروی دریایی ارتش است و باعث افتخار برای کشور هستند‌.

کد خبر 1122988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha