مسابقات مدهامتان یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح کشور است

شریفی گفت: مسابقات مدهامتان یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح کشور است که تاکنون توانسته است نوجوانان و جوانان نخبه قرآنی زیادی را در سطح کشور شناسایی کند.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مسابقات مدهامتان یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح کشور است که تاکنون توانسته است نوجوانان و جوانان نخبه قرآنی زیادی را در سطح کشور شناسایی کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی مدهامتان باعث شده است تا در پانزدهمین دوره از این مسابقات بخش کودک نیز اضافه شود.

 

وی ابراز کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از مسابقات قرآنی است که قدمت زیادی دارد و از سال ها قبل این مسابقات برگزار می شود و حسن این مسابقات این است که به فعالان قرآنی و کانون های فرهنگی هنری که مستقر در مساجد هستند، مربوط می شود.

 

شریفی اذعان داشت: در سال های اخیر این مسابقات بیشتر در بخش نوجوانان و جوانان برگزار می شود که این امر انگیزه نوجوانان را برای روی آوردن به قرآن کریم بیشتر کرده است و همه ما می دانیم برای بزرگترها هم انجام هر کاری نیاز به انگیزه دارد و مسابقات قرآنی مدهامتان این انگیزه را برای نوجوانان ایجاد کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسابقات قرآنی مدهامتان با توجه به سابقه قدیمی که دارد و با توجه به اینکه در دل مسجد رقم می خورد یکی از بهترین مسابقاتی است که می تواند نوجوانان، جوانان و قاریان قرآن را به سمت قرآن و یاد گرفتن آن جذب کند.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در مساجد اعلام کرد: کانون های مساجد می توانند بسیار اثرگذار باشند و کار بسیاری وجود دارد تا کانون های مساجد به وضعیت ایده آل برسند و نقش کانون ها باید قوی تر از این باشد و فعالیت های قرآنی در کانون ها باید تقویت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل روبروی ما برای فعالیت در عرصه قرآنی برنامه ریزی دقیق جهت پیاده سازی فرامین قرآنی در متن جامعه است.

 

کد خبر 1123056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha