جای خالی مجامع علمی و پژوهشی در واکاوی نهضت جنگل

​میرزایی از تهیه یک مستند علمی از نهضت جنگل به همت بسیج اساتید گیلان خبر داد و گفت: جای پژوهش و واکاوی در خصوص نهضت جنگل در مجامع علمی خالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کیوان میرزایی» امروز(شنبه، 13 آذر) در مراسم پاسداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی و قیام نهضت جنگل که با حضور رئیس بسیج اساتید کشور برگزار شد اظهار داشت: نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک جنگلی ابعاد و لایه‌های مختلف بسیار زیادی دارد که باید به شکل علمی به آن پرداخت.


رئیس بسیج اساتید گیلان ضمن سلام و درود به روح شهدای اسلام و انقلاب و شهدای مدافع حرم و پاسداشت سالروز میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد: جای پژوهش، بررسی، کارهای علمی و تحقیقاتی و واکاوی دقیق در خصوص نهضت جنگل در مجامع علمی ما خالی است.

 

میرزایی وظیفه مجامع علمی استان گیلان در جهت احیای نهضت جنگل، پاسدهشت اسطوره ها و الگوها را خطیر خواند و عنوان کرد: این کار سبب هویت بخشی، اتحاد و همدلی هر چه بیشتر در بین جامعه ایران اسلامی می‌شود.

 

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی عنصر حریت بخش و هویت بخش تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود تصریح کرد: وجود چنین عناصری ما را در پیوند نسل‌ها و جریان‌های فکری مختلف یاری می‌کند.

 

میرزایی سردار سلیمانی را عامل وحدت بخش بین تمام لایه‌های سیاسی، فکری و فرهنگی اعلام کرد و ابراز داشت: قطعا این الگو در گذشته افرادی مانند میرزا بودند اما کم کاری‌ها موجب شد این عنصر انسجام بخش کمتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه اثربخشی میرزا در آن دوره تاریخی متاسفانه مغفول مانده است افزود: سازمان بسیج اساتید بر اساس رسالت خود که مهمترین آن احساس خوداتکایی و هویت‌سازی ملی و منطقی است تلاش دارد با برگزاری این جلسه مسیری را برای بررسی و مستندسازی نهضت جنگل ایجاد کند.

 

رئیس بسیج اساتید گیلان تهیه یک مستند علمی از نهضت جنگل را از جمله برنامه های بسیج اساتید استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم این حرکت‌ها که باید تداوم داشته باشد، بتواند به تبیین هر چه بهتر و بیشتر قیام میرزا کوچک جنگلی کمک کند.

 


 

کد خبر 1123105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha