برگزاری همایش علمی آنلاین درباره « موقف النبی محمد(ص) من الانصار»

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از برگزاری همایش علمی آنلاین درباره« موقف النبی محمد(ص) من الانصار.. قراءة فی ضوء الخطاب القرآنی » خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل،  دارالرسول اعظم(ص) وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) همایش علمی آنلاینی با عنوان «موقف النبی محمد(ص) من الانصار.. قراءة فی ضوء الخطاب القرآنی» را روز گذشته (جمعه 12 آذر 1400) برگزار کرد.

این همایش در چارچوب فعالیت های نشست  سیره نبوی با حضور دکتر ولید عبدالحمید خلف الاسدی برگزار شد. مدیریت این همایش برعهده دکتر احمد حسن الغانمی، عضو دارالرسول الاعظم(ص) بوده است.

 

الاسدی، پژوهشگر عراقی درباره «جایگاه انصار و نقش مهم آنها در تاریخ اسلام » گفت: الانصار هماهنگونه که در قرآن بیان شده است حضرت محمد (ص) را یاری و حمایت کردند و قرآن کریم با آیات آنها را ستودند. آنها کسانی هستند که رسالت را حمل کردند و اموال و جانشان را در راه خداوند می دهند.

وی ادامه داد: انصار کسانی هستند که به صفات ایمان، یاری، حمایت و فداکاری در راه خداوند مزین هستند و سرشار از ایمان هستند. مسیر و حرکت و یاری شان از پیامبر(ص) معنوی بود.

 

الاسدی گفت: این همایش درچارچوب همایش های علمی و فکری در خدمت پیامبر(ص) و در بررسی نهضت و مواضع وی است. این همایش همچنین بر تلاش کسانی که پیامبر(ص) را یاری کردند، متمرکز است.

در این همایش به پرسش ها و اشکالات مطرح شده پاسخ علمی داده شد با بحث علمی شبهات رد شد.

کد خبر 1123131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha