باید معارف دینی را با زبان هنر در بقاع متبرکه تبیین کنیم

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای ترویج ارزش های دینی و اسلامی گفت: باید معارف دینی را با زبان هنر در این اماکن مقدس تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در مراسم افتتاح اکران سراسری فیلم سینمایی منصور و مستندات طراز انقلاب اسلامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان امروز (شنبه ۱۳ آذر) در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه فعالیت های مسجد و آستان مقدس امامزادگان تنها به اقامه نماز محدود شده و از اجرای فعالیت های مختلف در مساجد و اماکن متبرکه غفلت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: به همت حوزه هنری و اداره کل اوقاف استان مستند و فیلم های داستانی در آستان مقدس امامزادگان اکران می شود و همچنین تئاتر «همسایه آقا» هم به همت اوقاف و حوزه هنری در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین روی صحنه می رود.

 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای ترویج ارزش های دینی و اسلامی خاطر نشان کرد: باید معارف دینی را با زبان هنر در این اماکن مقدس تبیین کنیم.

 

در ادامه مدیرکل حوزه هنری قزوین اظهار کرد: از زمانی که استان قزوین بودم، فرهنگی ترین مدیرکل اوقاف، حجت الاسلام مجیدی هستند که همین اتفاق نشان دهنده این امر است و برای اجرای این برنامه تلاش جدی کردند.

 

«محمدرضا امامقلی» خاطر نشان کرد: ان شاالله روزی فرا برسد که فیلم ها و آثار تولیدی شما جوانان و نوجوانان حاضر در این مراسم در این برنامه ها اکران شود.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم فیلم سینمایی منصور که روایتگر زندگی شهید ستاری و تولید نخستین جنگنده ایرانی است، اکران شد.

 

کد خبر 1123161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha