توسعه و ترویج قرآن مهمترین اولویت کانون امام صادق (ع) شادگان

آلبوخنیفر گفت: از جمله مهمترین فعالیت های کانون امام صادق (ع) شادگان، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم قرآنی است که در همین راستا بیش از ۱۵ قاری در این کانون تربیت شده و در محافل مختلف قرآنی به تلاوت می پردازند.

«مصطفی آلبوخنیفر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) از جمله کانون های تاثیرگذار در شادگان است که فعالیت های خود را در چندین مسجد و حسینه انجام می دهد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) شادگان افزود: از جمله مهمترین فعالیت های کانون توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم قرآنی است که در همین راستا بیش از 15 قاری در این کانون تربیت شده و در محافل مختلف قرآنی به تلاوت می پردازند و در کنار آن حفظ گروهی قرآن کریم در این کانون فعال شده است.

 

وی با بیان اینکه دوره مختلف تربیت مربی در این کانون برگزار می شود اضافه کرد: این کانون همواره در تلاش است تا واژه خودکفایی را عملی کند، در همین راستا دوره های مختلف تربیت مربی در رشته های اذان، احکام، قرائت قرآن، صوت و لحن و ... برگزار کرده و خوشبختانه مربیان خوبی در این حوزه تربیت کرده است.

 

آلبوخنیفر عنوان کرد: با همکاری بنیاد علوی 30 نفر از اعضای این کانون دوره های تربیت مربی را طی می کنند تا پس از موفقیت در دوره ها به عنوان مربی قرآن استخدام شوند.

 

مسئولان از کانون های فرهنگی حمایت کنند

مدیرکانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) شادگان از عدم همکاری و حمایت مسئولان ابراز نارضایتی کرد و ادامه داد: همه اقدامات و فعالیت های این کانون بدون همکاری و حمایت مسئولان صورت گرفت، متاسفانه مسئولان هیچگونه توجهی به این کانون ندارند.

 

وی با بیان اینکه محافل قران خانگی برگزار می شود اذعان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما برای برگزاری این محافل خانگی با آن مواجه هستیم نبود سیستم صوتی مناسب است، شایسته است که در این شرایط یکی از مسئولان شهرستان در این زمینه کمکی داشته باشد.

 

آلبوخنیفر با اشاره به فعالیت های تحصیلی این کانون ابراز کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما حمایت از دانش آموزان برای موفقیت در رشته های تحصیلی و دانشگاهی است که بر همین اساس دانش آموز عضو این کانون پس از موفقیت در پایه دوازدهم توسط این کانون حمایت شده تا با موفقیت کنکور را پشت سربگذراند.

 

وی یاد آور شد: فرهنگ سازی مهمترین نکته ای است که می توان جامعه را به سمت موفقیت هدایت کرد؛ این کانون با تلاش های خود توانسته در آیین های عزاداری و فاتحه های خوانی ها محافل قرآنی را نهادینه کند، اکنون در بیش از 80 درصد مراسم عزاداری این شهرستان قبل از روضه خوانی محافل قرآن برچا می شود.

 

کد خبر 1123178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha