پروژه های نهضت ملی مسکن با پیوست فرهنگی اجرا شود

به گفته افشارچی، متاسفانه نبود زیرساخت های فرهنگی، آسیب های اجتماعی متعددی در مسکن مهر رقم زده از اینرو در پروژه های نهضت ملی مسکن، پیوست های فرهنگی مورد توجه جدی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: کار بزرگی در حوزه مسکن کشور آغاز شده که علیرغم انتقاداتی که به این مهم شده، این پروژه ها می تواند یک موتور پیشران باشد که اشتغالزایی متعددی در کشور به دنبال دارد.

 

محسن افشارچی به ضرورت استفاده از تجربیات مسکن مهر اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز یک نگاه حداقلی به این پروژه است؛ باید تلاش کنیم برنامه ای بلندمدت برای مشاوران و پیمانکاران این پروژه داشته باشیم تا پس از اتمام کار این افراد بتوانند این کار را در مناطق خارج از کشور اجرا کنند.

 

وی بر ضرورت تشکیل کمیته ای برای دستیابی به چیزی فراتر از ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: این کمیته استان را در مسیر تکنولوژی و فناوری قرار دهد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخشی از مساکن مهر آسیب های اجتماعی پررنگ تر است از اینرو باید روی این موضوع متمرکز شد. لازم است شهرک هایی ساخته شود که پیوست های فرهنگی در آن مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار زنجان افزود: باید از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعت مساجد این شهرک ها برای بررسی این مشکلات و آسیب ها استفاده کرد و شهر را به جای بهتر برای زندگی مردم با کمترین آسیب اجتماعی تبدیل کنیم.

 

افشارچی ضمن موافقت با تشکیل کمیته مسکن محرومین در استان گفت: به توسعه استان در ساخت مسکن توجه شود و ساخت شهرک ها را در حاشیه شهر پیش بینی کنیم چرا که در حاشیه شهر می توان امکانات لازم برای شهروندان ایجاد کرد.

 

کد خبر 1123214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha