پیام‌های تسلیت مراجع و علما درپی درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی

درپی درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی، مراجع عظام تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و غیرحوزوی با صدور پیام های جداگانه ای، این ضایعه وارده را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سیدرضی شیرازی متولد ۱۳۰۷ در نجف اشرف و از مریدان امام خمینی(ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود؛ این نواده میرزای شیرازی در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کرد.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

درپی درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی، مراجع عظام تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و غیرحوزوی با صدور پیام های جداگانه ای، این ضایعه وارده را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله سیستانی

بسم االه الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی جناب آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی (رضوان الله علیه) را به آستان مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و به آقایان علما و طلاب و عموم مردم شریف تهران و به فرزندان مکرم و دیگر علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض میکنم.

آن بزگوار سالیان متمادی از ستون های حوزه علمیه تهران و از جایگاه بالایی در ترویج علم و دین برخوردار بودند و زحمات فراوانی را در این راه متحمل شدند که همواره به یاد ماندنی است.

از درگاه حضرت احدیت جلت آلاوه برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت مینمایم .

ولا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

باسمه تعالی

رحلت عالم ربّانی آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمه الله علیه، موجب تاثر و تاسف گردید.

این روحانی عالی‌مقام، سالیان متمادی از اساتید برجسته حوزه علمیه تهران بودند و شاگردان زیادی از حوزه درسی ایشان بهره مند شدند.

صفا و سلوک صمیمی آن فقید سعید با مردم بالخصوص علاقه‌مندان به فراگیری علوم و معارف اسلامی، فراموش‌نشدنی است.

حقیر، فقدان این عالم وارسته را به بیت مکرّم شیرازی، حوزه علمیه تهران و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت عرض می‌کنم؛ علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۳
لطف الله صافی

پیام تسلیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان اسفناک عالم ربانی حضرت آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی قدّس سرّه که از احفاد بیت شریف و اصیل مرحوم میرزای شیرازی بود، مایه تأثر و تألم همه دوستان و علاقه‌مندان ایشان و حوزه‌های علمیه گردید.

عالمی فرزانه که علاوه بر توجه به تبلیغ اسلام در داخل و خارج کشور، بسیار متواضع و مردم دوست بود.

خداوند روحش را غریق رحمت واسعه خویش گرداند و به بازماندگان و بیت شریف ایشان، صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.

قم- ناصر مکارم شیرازی
۱۲ آذر ۱۴۰۰

پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم ربّانى حكيم و فقيه آگاه به زمان مربّى جامعه دينى و زعيم حوزه علميّه تهران حضرت آيت الله_حاج سيد رضي شيرازى (رضوان الله عليه) ضايعه جبران ناپذير است، اين سانحه سنگين را به محضر ختمى ولايت حضرت بقية الله الأعظم (أرواح من سواه فداه) و حوزه هاى علميّه و بيت مكرّم آن يادگار مرجعيّت عزّت آفرين اسلام تسليت و علوّ منزلت آن دوست رحيل از خداى سبحان مسئلت مى شود.

 

پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی

إنا لله و إنا إلیه راجعون
درگذشت تأثرانگیز عالم جلیل القدر آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی (ره) که از خاندان اصیل مرجعیت شیعه و از خدمتگزاران به مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام بودند، را به حوزه‌های علمیه شیعه و مراجع معظم تقلید، خاصه حوزه علمیه تهران و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

آن عالم وارسته، عمر بابرکت خویش را در راه نشر معارف دین و تربیت شاگردان و تهذیب نفوس و ارتباط با آحاد مومنین گذراند.
رضوان الله علیه و حشره الله مع محمد و اهل بیته(علیهم‌السلام).

 

پیام تسلیت حضرت آیت الله سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر، حکیم متاله آیت الله سیدرضی شیرازی قدس سره را با کمال تاسف و تاثر دریافت نمودم.

فقید سعید، میوه شجره طیبه آیت الله العظمی سید محمدحسن شیرازی بود که با فتوای معروف خود درباره تحریم تنباکو، ایران را از استثمار اقتصادی نجات داد و قدرت دین را بر دشمنان آشکار ساخت.

آیت الله شیرازی، تحصیلات عالی را در نجف اشرف نزد مراجع بزرگ به پایان رسانید. سپس در شرایطی به تهران مراجعت نمود و در علوم عقلی و معارف دینی از اساتید بزرگوار تهران، مانند مرحوم آیت الله قزوینی بهره کامل برد و به تالیف و تدریس پرداخت و آثار قلمی شیوایی مخصوصا در مسائل فلسفی به یادگار گذاشت.

اینجانب، این ضایعه بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج) و علمای اعلام و حوزه علمیه تهران و خاندان مرحوم شیرازی بالاخص فرزند برومند روحانی ایشان، حجت الاسلام جناب آقای سید محمدحسن دامت تاییداته تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن روح عالم بزرگوار، علو درجات و برای کلیه مصیبت دیدگان صبر جمیل خواهانم.

 

پیام تسلیت آیت‌الله علوی گرگانی

رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار حوزه علمیه تهران حضرت آیت الله حاج سید رضی شیرازی که از بیت مرجعیت و علم بوده و سالهای متمادی را با بیان شیوا و هدایت گر خود در مسجد شفاء تهران به موعظه و ارشاد قلوب هدایت پذیر مشغول بودند، به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام و حوزه های علمیه قم و تهران و شاگردان و ارداتمندان و علاقمندان آن عالم بزرگوارمخصوصا بیت رفیع ایشان و آقازاده گرامی حجة الاسلام آقای سید حسین شیرازی تسلیت عرض می کنم.

سالها تدریس فقه و اصول و فلسفه و حکمت و ارشاد مردم در کنار رفع حوائج دینی مؤمنین ذخیره ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

خداوند روح آن عالم وارسته را با ارواح طیبه اهل بیت علیهم السلام محشور فرماید و علو درجات را برای آن فقیه وارسته از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

 

پیام تسلیت استاد رشاد در پی رحلت آیت الله سید رضی شیرازی

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، در پیامی ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، در پیامی ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

إنا لله وإنا الیه راجعون

ارتحال فیلسوف فرزانه و استاد برجسته‌ی حوزه علمیه‌ی تهران، آیت الله سید رضی شیرازی (طاب ثراه)، مایه‌ی تاسّف و تاثّر عمیق گردید.

محضر او که از پیشگامان نهضت اسلامی و از ارکان حِکمی دوره‌ی اخیر حوزه‌ی عریق پایتخت بود، طی سالیان متمادی مجمع طالبان معنی و تشنگان معرفت بود، و هر کسی و گروهی، اعم از عامی و عالم، برحسب استعداد و استطاعت خویش از خرمن خرّم و خزان‌ناشناس وی توشه می‌گرفت.

تهی شدن مرکز جمهوری اسلامی از علمای مهذّب و جامعی چونان آیت الله شیرازی، موجب نگرانی عمیق خادمان حوزه‌ی تهران است. امید می‌رود با تدبیر و تلاش مضاعف مدیران و مدرسان عزیز در پروردن فضلا و فرزانگان صالح و متعهد، بخشی از این خلأ خطرناک جبران گردد .

اینک این ضایعه ی مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه ی استان تهران، ونیز مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به محضر مبارک حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، ارادتمندان، شاگردان و فرزندان ارجمند آن عالم مجاهد بویژه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین شیرازی تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء را مسئلت می دارم.

 

سید محمد حسینی: کتاب‌های ارزنده آیت‌الله رضی‌شیرازی راهنمای فضلا و دانش پژوهان است

 معاون پارلمانی ریاست جمهوری، در پیامی درگذشت آیت‌الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام سید محمد حسینی به شرح زیر است:

هو الحی الذی لا یموت

و من یؤت الحکمة فقد أوتی خیرا کثیرا

رحلت فقیه وارسته و فیلسوف متأله آیت‌الله سید رضی شیرازی نواده میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو را تسلیت عرض می کنم. این عالم ربانی که در سال ۵۸ از ترور گروهک التقاطی فرقان مصون ماند، ده‌ها سال به عنوان امام مسجد شفاء به ارشاد و هدایت مردم پرداخت و صدها شاگرد در فقه، اصول، کلام، فلسفه، تفسیر و اخلاق از گنجینه‌ دانش این استاد برجسته حوزه علمیه تهران، حظ وافر بردند. میراث ارزشمند این اندیشمند فرزانه مجموعه‌ای از کتاب های ارزنده است که راهنمای فضلا و دانش پژوهان است. روحش شاد و یادش گرامی

تلک الدار الآخرة نجعلها للذین لا یریدون علوا فی الارض و لا فسادا و العاقبة للمتقین

 

تسلیت مدیرحوزه های علمیه درپی درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی

 مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی از علمای تهران را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر و دانشمند وارسته حضرت آیت الله حاج سید رضی شیرازی(طاب ثراه) موجب تاسف گردید.

آن دانشمند والامقام افزون بر سابقه درخشان انقلابی در طریق وصول به معارف حیاتبخش اسلامی عزمی راسخ و همتی بلند داشته و با گسترش افق اندیشه به فهمی کامل و دقیق از فرهنگ و اندیشه اصیل اسلامی بار یافته و نه تنها خویشتن که جامعه را نیز با سخنان ارزنده خویش به ویژه در مباحث اعتقادی و کلامی به صراط مستقیم و جاده صلاح و فلاح رهنمون گردید.

اینجانب فقدان آن روحانی فرهیخته را به بیت مکرم، شاگردان، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه اطهار(ع) و اولیای طاهرینش و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر پایدار خواهانم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

 

 

مدیر حوزه علمیه تهران درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

 

 متن پیام حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق به شرح ذیل است:

انّا لله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعُون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

بار دیگر حوزه علمیه تهران داغدار یکی دیگر از مفاخر ارزشمند خود شد.

رحلت فقیه گرانقدر و فیلسوف متأله، آیت الله سید رضی شیرازی «تغمده الله برحمته»، مایه تأسف و تألم گردید.

آن عالم بزرگوار، پس از کسب فیض از محضر علمای نجف سایه علم و معرفت خود را بر طلاب تهران گستراند و در طول عمر پر برکت خود آثار علمی با ارزشی پدید آورد و طلاب را از چشمه معرفت خود سیراب کرد.

به حق این استاد فقید از اساطین فلسفه مکتب تهران به شمار می رفت و نگاه عمیق ایشان به مسائل اسلامی، در شمار حسنات علمی و فکری دوران حاضر است.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه به حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام حفظهم الله ، حوزه های علمیه، مخصوصاً به فرزند مکرم ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین شیرازی دامت برکاته، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم بزرگوار مسألت می‏ نمایم.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رحلت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رحلت عالم مجاهد آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت سعیدرضا عاملی به مناسبت ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی آمده است: ارتحال عالم فرزانه مرحوم آیت الله سید رضی شیرازی از نوادگان مرحوم میرزای شیرازی رضوان الله موجب تأسف و تأثر شد چون ایشان چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران بود.

وی اظهار داشت: سال‌ها تدبر و تدریس در علوم معقول و منقول و پرورش و تربیت طلاب و شاگردان برجسته در حوزه های علمیه، ایشان را چهره ای ماندگار در سپهر علوم دینی ایران قرار داد. مردم داری و روحیه بی تکلف ایشان در برآوردن حاجات مؤمنین و حضور مستمر در مسجد شفای یوسف آباد جنبه دیگری از این شخصیت عالم و فیلسوف اسلامی است.

عاملی در ادامه نوشت: اینجانب این مصیبت را به حوزه‌ علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

 

 

کد خبر 1123246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha