نوزدهمین مسابقات ملی مهارت بستری برای پیوند بین دانش و مهارت است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت بستری برای پیوند بین دانش و مهارت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در35 رشته برگزار می‌شود که کردستان برای اولین بار در رشته توسعه نرم‌افزار موبایل میزبان این مسابقات است.

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات به صورت مشارکتی پیوند بین دانش و مهارت است تا دیگر دانشجوی فارغ التحصیل علاوه بر فارغ‌التحصیلی در زمینه دانش در حوزه‌های مهارت آموزی نیز مهارت‌های لازم را بیاموزند.

 

وی اهداف دیگر این مسابقات را شناسایی نخبگان مهارتی و ارتباط آنان با بازار کار دانست و اضافه کرد: این خود به معنی اشتغال بیشتر در سطح استان و کشور است.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان یادآور شد: سنوات گذشته این مسابقات به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شد، اما امسال نوزدهمین دوره مسابقات ملی به صورت غیر متمرکز و غیر همزمان برگزار می‌شود.

 

احمدی تصریح کرد: رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ترکیبی از  مهارت‌های علمی سخت و نرم است که افراد را برای ورود به بازار کار، آماده می‌کند و علاوه بر آن به نیازسنجی براساس ظرفیت محلی و پتانسیل‌های موجود در منطقه می‌پردازد تا آموزش‌های خود را منطبق بر نیازهای جامعه به مهارت‌آموزان ارائه دهد.

 

وی با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حوزه آموزش‌های مهارتی به سربازان، زندانیان،افراد ساکن در روستا و سکونت‌های غیر رسمی نیز در حال فعالیت است، یادآور شد: بازگشت به زندان افرادی که در زندان مهارت خاصی آموزش دیده‌اند برابر صفر است که این نشان از اهمیت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در جامعه دارد.

کد خبر 1123268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha