برقراری توازن بین زیرساخت های دینی و اقتصادی یکی از عوامل تشکیل دولت اسلامی است

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یکی از عوامل تشکیل دولت اسلامی را برقراری توازن بین زیرساخت های دینی و اقتصادی دانست و گفت: در توزیع اعتبارات این موضوع دیده نشده و در بودجه موضوعات دینی و فرهنگی کمتر دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۳ آذر) با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار در سالن اجتماعات حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این هم اندیشی به حوزه کاری روابط عمومی و حساسیت آنها در اطلاع رسانی و مهم بودن آن با سرعت و دقت، اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها نقش پر رنگی در موفقیت دستگاه ها دارند و موفقیت هر دستگاهی به علمکرد آن مجموعه وابسته است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجواد خاضع» روابط عمومی ها را حلقه ارتباطی بین عوامل درون دستگاه، بین ادارات و همچنین ارتباط با مردم دانست و افزود: در هفته مکتب انقلاب اسلامی قرار داریم، رهبر انقلاب اسلامی در سال ۷۹ در دیدار با کارگزاران نظام به تدوین مکتب انقلاب اسلامی پرداختند و این جلسه در ۱۲ آذرماه در زمان تصویب قانون اساسی برگزار شد و از ۱۲ تا ۱۷ آذر به نام هفته مکتب انقلاب اسلامی نام گذاری شد.

وی به مراحل پنج گانه که اهداف انقلاب اسلامی و نقشه راه است اشاره کرد و اینکه روابط عمومی ها نقش تبلیغ و اطلاع رسانی ها در این حوزه دارند، گفت: در مرحله نخست شکل گیری انقلاب اسلامی بعد از سال ها مبارزه در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید و شکل گرفت.

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی باید شکل بگیرد که در طی همه پرسی در  سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند و در مرحله سوم به تشکیل دولت اسلامی تاکید شده و مرحله چهارم وابسته به دولت اسلامی است و تا دولت اسلامی نباشد، جامعه اسلامی شکل نخواهد گرفت و سبک زندگی اسلامی در حد شعار باقی خواهد ماند و مرحله پنج تحقق تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام خاضع به لشکری ها در ایجاد برخی تمدن ها اشاره کرد و یادآور شد: وقتی جامعه الگوی اسلامی تشکیل شود سایر کشورها از جامعه ما الهام خواهند گرفت، امروز جریان های مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با جریان تحریف از طریق  روشنگری، بصیرت زایی برای آحاد جامعه به ویژه نوجوانان ‌و جوانان از وظایف مهم روابط عمومی ها است، گفت: دولت اسلامی دولتی است که تمام قوانین آن متکی بر قرآن و سنت باشد، صرف وجود قانون کافی نیست، بلکه قانون باید در جامعه پیاده شود.

رئیس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمانی که مدیران ارشد، وزرا، مدیران میانی، استانداران، فرمانداران و روئسای ادارات و بخشداری ها و دهیاری ها بر اساس شاخص های دینی انتخاب شوند، می توان گفت دولت اسلامی داشته باشیم و صرف دینداری مدیر کافی نیست، بلکه باید دین مدار باشد.

حجت الاسلام خاضع حضور برخی عناصر که به دین مداری در سه قوه باور ندارند را از علت های عدم تشکیل دولت اسلامی دانست و هر چند همه مدیران این گونه نبودند و گفت: یکی از عوامل تشکیل دولت اسلامی برقراری توازن بین زیرساخت های دینی و اقتصادی است، اما در توزیع اعتبارات این موضوع دیده نشده و در بودجه موضوعات دینی و فرهنگی کمتر دیده شده است.

وی گفت: خروجی نظام آموزش عالی ما در حوزه علوم انسانی آن گونه که لازمه تحقق دولت اسلامی است، نبوده و در این شرایط سند ۲۰۳۰ مطرح می شود.

امام جمعه موقت یاسوج لازمه تحقق جامعه اسلامی را تشکیل دولت اسلامی دانست و گفت: مشکلات مانند فساد اقتصادی، گران‌ فروشی، ربا، احتکار، کم فروشی، فرهنگ‌ اشرافی، رشد جرایم و کاهش معنویات از جمله مشکلاتی است که وجود دارد و زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام خاضع به آمارهای طلاق، سبک تشییع جنازه ها، مهریه های ازدواج اشاره کرد و اینکه این مشکلات به دلیل عدم تشکیل دولت اسلامی است و گفت: همه وظیفه داریم برای تحقق دولت اسلامی با بصیرت زایی و روشنگری تلاش کنیم و در هر کجا به آرمان های انقلاب، شهدا و امامین انقلاب عمل شد، پیروز شدیم و بر دشمن غلبه کردیم.

وی گفت: در جامعه ای که دولت اسلامی نباشد سهم خواهی، باندبازی، طایفه گرایی، لابی گری شکل می گیرد و لازمه تحقق دولت اسلامی ویژگی هایی همچون رعایت شایسته سالاری، پاک دستی، پاک چشمی، و عدالت محوری است.

 

کد خبر 1123297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha