لزوم تقویت حوزه های علمیه برای پاسخ به مسائل روز/ حوزه برای وابسته نبودن به دولت باید دنبال منابع پایدار باشد

حسینی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه باید تقویت شود و مسائل مورد نیاز مردم باید پاسخ داده شود؛ گفت: حوزه برای عدم وابستگی به دولت ها باید دنبال منابع پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سیدمحمد حسینی، عصر شنبه(۱۳ آذر) در نشست با مدیر و جمعی از اساتید حوزه علمیه برادران استان با بیان اینکه نقش علما و فضلای حوزه در وقایع تاریخی مشهود است؛ افزود: انقلاب اسلامی هم مدیون علما است لذا نظام اسلامی حتماً باید به حوزه ها توجه داشته باشد.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری این شائبه را که کمک دولتی به حوزه باعث وابستگی حوزه به دولت می شود را با یک توضیح برطرف کرد و گفت: کمک کردن به حوزه منافاتی با استقلال آن ندارد زیرا می تواند از طرف دولت کمک بشود اما نه اینکه دولت بگوید در حوزه چه بشود و چه نشود؛ البته در این زمینه حوزه باید دنبال منابع پایدار باشد تا با تغییر دولت ها نگرانی از بودجه وجود نداشته باشد و حوزه هم وابسته نشود.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه اگر از فرهنک و هنر دم می زنیم مبنای آن باید دینی و اسلامی باشد و این یعنی حوزه ها در همه امور می توانند پشتیبان باشند؛ ادامه داد: در حالیکه در مدارس، مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و... آن همه هزینه می شود اما شما می بینید یکباره اعتبارات مثلاً جامعة المصطفی را برجسته می کنند.

 

 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خیلی ها این وزارتخانه را با ارشاد و سینما و تئاتر می شناسند؛ افزود: اما ما در آن دوره به مصلی ها و مساجد هم کمک کردیم و در کل کشور مراکز دینی حمایت شد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه باید تقویت شود و مسائل مورد نیاز مردم باید پاسخ داده شود؛ ادامه داد: ما امروز از مکتب حاج قاسم سخن می گوییم اما باید بدانیم اگر سردار اینگونه درخشش پیدا کرد چون تربیت شده مکتب اسلام و آموزه های قرآن و روایات است و ما باید این موارد تطبیقی مکتب حاج قاسم و مبانی دینی را به جامعه آموزش بدهیم و کرمان اگر می خواهد در معرفی شخصیت حاج قاسم پیشگام باشد باید این آموزش را حوزه انجام دهد.

 

 

حسینی با بیان اینکه امروز رسالت حوزه ها گسترده تر از قبل است و محدود به{تبلیغ} ماه محرم و رمضان نیست زیرا در معرض شبهات مختلف داخل و خارج هستیم؛ در پایان یاد مرحوم آیت الله سیدرضی شیرازی را گرامی داشت و او را استادی مسلط و وارسته و از خاندان میرزای شیرازی دانست.

 

 

در آغاز این نشست حجت الاسلام عباس سلمه ای، مدیر حوزه علمیه برادران استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵ مدرسه علمیه در استان وجود دارد؛ افزود: مدارسی که ساخت آن بعضاً ۴۰ سال قبل شروع شده هنوز تکمیل نشده و برخی مدارس علمیه استان در شأن نیست.

 

 

وی ادامه داد: اخیراً مدرسه علمیه کرمانی ها در خیابان ارم قم(مقابل حرم مطهر) تحویل طلاب کرمانی شده که هفت هزار و ۶۰۰ متر زیربنا  دارد و در مجموع چهار هزار طلبه کرمانی در قم هستند که  تعداد زیادی هم سطح عالی را به اتمام رساندند و چنانچه شرایط در استان مهیا باشد عده ای از آنان تمایل بازگشت به کرمان دارند.

 

 


در این نشست عنوان شد: یک هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس و جاهای دیگر برای امر تبلیغ حضور دارند در حالیکه تنها ۲۵۰ نفر آنان با هزینه اندکی تأمین مالی می شوند و مابقی به صورت جهادی کار می کنند که نیاز به مساعدت است.

کد خبر 1123331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha