علت افزایش فوتی بیماران کرونایی  هفته گذشته بررسی شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی علت افزایش تعداد فوتی بیماران کرونایی هفته گذشته در استان را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز (۱۳ آذر ماه) در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، هفته گذشته ۱۲ فوتی کرونایی در استان داشتیم در حالی که در دو هفته ماقبل آن هفته ای ۲ فوتی بوده، اظهار کرد کرد: دانشگاه علوم پزشکی علت را بررسی و نتیجه را به ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا ارائه دهد. 
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفظ شرایط موجود و مصون ماندن از شیوع بیماری کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و بر کنترل ها و نظارها دقت بیشتری شود.
 

 

وی با بیان اینکه، شیوع سویه جدید اُمیکرون در جهان وضعیت دیگری را ایجاد کرده، افزود: با اینکه در کشور مواردی از این سویه جدید مشاهده نشده، اما می طلبد که با حساست بالا به این مسئله توجه شود.
 

 

احمدزاده به مسئله بازگشایی مدارس و افزایش فعالیت ها و کسب و کارها اشاره کرد و افزود: وضعیت پایدار کنونی می تواند شکننده باشد و نظارت دقیق و هوشمند بر رعایت شیوه ‌نامه های بهداشتی برای صیانت از حفظ سلامت و جان مردم بسیار مهم است.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تامین و ذخیره دارویی جهت پیش بینی هرگونه احتمال شیوع بیماری در استان تاکید کرد و گفت: روند واکسیناسیون در استان قابل تقدیر است.
 

 

وی به تقویت نظام پیشگیری و نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنترل بیشتر بر واکسیناسیون خانم های باردار تاکید کرد.
 

 

احمدزاده به کنترل و نظارت بر مراسمات تشییع، تدفین و جشن و عروسی ها تاکید کرد و گفت: در خصوص این مراسمات براساس دستورالعمل و مصوبات ستاد ملی و استانی برای مقابله با کرونا کنترل ها و نظارت ها اعمال شود.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ثبات نسبی شرایط کنونی شیوع کرونا نباید غافل شد، گفت: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و باشت که وضعیت کرونایی آنها نسبت به دیگر شهرستان ها بدتر است مورد توجه باشد.

کد خبر 1123339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha