نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری جنوب کرمان افتتاح شد

آئین افتتاح همایش و نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آئین افتتاح همایش و نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار شد.



«سعید برخوری» در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری جنوب کرمان، گفت : هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای رشد و بهبود تولیدات زنان روستایی و عشایر، معرفی توانمندی ها و نقش سازنده زنان بهره بردار در تولید محصولات گواهی شده، ایجاد ارتباط و تعامل با مسئولین برای رفع مشکلات تولید کنندگان زن روستایی و عشایر و نیز به دست آوردن بازار های جدید برای ارائه تولیدات زنان روستایی است.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به نقش موثر زنان روستایی و عشایر، ابراز کرد: در منطقه جنوب کرمان زنان روستایی و عشایر همگام با مردان در امر تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع دستی فعالیت دارند.


وی افزود: در همین راستا واحد زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است که از زنان روستایی و عشایر حمایت نماید تا زمینه رونق این بخش و همچنین اشتغال و درآمدزایی زنان و به تبع آن پیشرفت و توسعه منطقه فراهم شود.


«فریدون افشارمنش» در حاشیه این مراسم، گفت: این نمایشگاه طی روزهای ۱۳و ۱۴ آذرماه در محل سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان دایر است و امروز  با حضور مدیر عامل صندوقهای اعتبارات خرد زنان ، بانوان کارآفرین  و تولیدکننده روستایی و عشایر جنوب کرمان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به طرح های اجرا شده در واحد زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، عنوان کرد: در راستای حمایت و توانمند سازی زنان روستایی و عشایری تعداد ۵۰۰ نفر زن تسهیلگر روستایی در سطح روستاهای جنوب کرمان انتخاب و آموزش دیده اند.


وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۲۹ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی و ۱۰ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری ایجاد شده و در حال حاضر تعداد یکهزار و ۲۰۰ نفر عضو در روستاهای جنوب کرمان مشغول فعالیت هستند.


افشارمنش اظهار کرد: از طریق انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، اکثریت صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری منطقه از تسهیلات این صندوق بهره مند شده اند.


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان در توسعه کشاورزی پایدار، خاطرنشان کرد: طرح توانمندسازی زنان در زمینه های مدیریت ضایعات کشاورزی، تولید کمپوست و تولید محصول گواهی شده است و استاندارد در منطقه اجرا شده و تاکنون تعداد ۱۴ زن بهره بردار موفق به کسب گواهی استاندارد شده اند.


وی اضافه کرد: طرح نوغانداری و توسعه توتستان ها با مشارکت زنان روستایی و عشایری در منطقه اجرا شده  که از سال ۱۳۹۸ تا کنون ۱۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتبارات خرد  زنان روستایی آموزش دیده اند که در نهایت ۶۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم جهت تبدیل به نخ ابریشم تولید و به فروش رسیده است.


افشارمنش با اشاره به اجرای طرح تولید عسل و سایر تولیدات زنبور عسل، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح از سال ۹۹ تا کنون تعداد ۲۰ نفر از زنان زنبور دار جنوب کرمان در زمینه تولید عسل و سایر تولیدات زنبور عسل نظیر ژل رویال، بره موم ، زهر زنبور عسل، گرده، پرورش ملکه و ... آموزش دیده اند.


مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، به توانمندی ها و فعالیت های زنان روستایی و عشایر، اشاره کرد و گفت: تعدادی از زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان موفق به کسب رتبه نمونه ملی و استانی شده اند که از جمله آنها فهیمه مجاز دلفاردی زن نمونه عشایری کشوری در سال ۱۳۹۸، محبوبه عبداله پور زن نمونه کارآفرین کشوری در سال ۱۳۹۹ و همچنین تعدادی از زنان در زمینه مدیر عامل صندوق اعتبارات خرد زنان، زن کارآفرین، زن تسهیلگر توسعه روستایی، زن نمونه در قالب مشاغل خانگی به عنوان نمونه استانی انتخاب شده اند.


گفتنی است؛ با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، خانم دکتر نرجس بهرآسمانی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، فرماندار عنبرآباد، مدیر کل امور عشایری جنوب کرمان، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان، معاونین و مدیران سازمان وجمعی از مسئولان، آئین نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار شد.

کد خبر 1123409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha