پرداخت زکات منجر به محرومیت زدایی می شود

مصطفی زاده گفت: پرداخت زکات منجر به محرومیت زدایی خواهد شد و سپس موجب توسعه یافتگی می شود.

سعدی مصطفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  پیامبر اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات می‌فرمایند که ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست بر همین اساس از همه ائمه در مورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

 

فرماندار روانسر با اشاره به اینکه  توزیع عادلانه زکات ما را در رسیدن به این هدف مهم بیشتر یاری خواهد کرد، افزود: پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در شهرستان نقش بسزایی دارد،چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست شهرستان اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اعتمادسازی و فرهنگ سازی  از ارکان جمع آوری بهتر و بیشتر زکات  است  و باید فرهنگ سازی و تبیین اهمیت پرداخت زکات باید در دستور کار این شورا باشد.

 

مصطفی زاده تصریح کرد: اگر مردم خمس و زکات مال خود را پرداخت کنند امروز شاهد فاصله طبقانی بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

 

فرماندار روانسر اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم؛ کمک‌های مردمی در امر زکات نیز افزایش قابل‌توجهی داشته و پرداخت زکات از یاد مردم نرفته است.

 

کد خبر 1123439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha