جبهه مقابله با کرونا عرصه دیگری از دفاع مقدس است

رحمانیان گفت: امروز با بروز و شیوع بحران کرونا اقدامات مدافعان سلامت در مقابله با کرونا و خدمت در حوزه سلامت، عرصه دیگری از دفاع مقدس به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، شب گذشته (شنبه ۱۳ آذر) در یادواره شهدای مدافع سلامت قطب پنج دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در جهرم برگزار شد، گفت: یادواره شهدا، بزرگداشت مردان و زنان بزرگی است که آزادی و امنیت امروز میهن اسلامی را مرهون فداکاری آنانیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: امروز با بروز و شیوع بحران کرونا اقدامات مدافعان سلامت در مقابله با کرونا و خدمت در حوزه سلامت، عرصه دیگری از دفاع مقدس به شمار می رود.

 

به گفته وی کرونا؛ سهمگین ترین بیماری قرن، بیش از همه کادر بهداشت و درمان را خسته کرد اما سخت ترین و دردناک ترین لحظات، وداع  همکاران مجموعه علوم پزشکی و شهادت پرافتخار این مدافعان سلامت است.

 

رحمانیان اظهار کرد: با گذشت بیش از بیست ماه مبارزه نفسگیر با این بیماری مجموعه کلان بهداشت و درمان بیش از ۳۰۰ شهید از بهترین نیروهای خدوم خود را تقدیم نظام اسلامی کرد و بی شک تعدادی از این شهدای گرانقدر مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی قطب پنج هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکنون بیش از ۱۰ شهید از زمره  شهدای دفاع مقدس و یک شهید مدافع سلامت را پرورانده که  در راه خدا و در راستای خدمت به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، تصریح کرد: همچنین این دانشگاه پذیرا و میزبان ۲شهید گمنام نیز هست که مایه تبرک و تیمن دانشگاه به شمار می روند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کادر بهداشت و درمان همچون رزمندگان ایثارگر دفاع مقدس با تمام وجود در مقابله به بیماری کرونا جانانه  ایستادند و در این راه ۱۷ نفر از مدافعان سلامت و فعالان کوشای مجموعه علوم پزشکی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 

رحمانیان افزود: از این تعداد ۹ شهید از شیراز،  ۲ شهید از بندر عباس، یک شهید از جهرم،  یک شهید از فسا،  یک شهید از لار، یک شهید از یاسوج، یک شهید از میناب و یک شهید از قشم هستند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع و بروز کرونا تا کنون در شهرستان جهرم، هزار و ۷۶ نفر از پرسنل خدوم، در حین خدمت به کرونا مبتلا شدند که ۵۶ نفر از این تعداد پزشک و ۵۹۹ نفر از پرستاران خدوم و مابقی از سایر واحدهای فعال بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی هستند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه تنها راه مهار و کنترل کرونا واکسیناسیون عمومی است از تعداد مشمولینی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند گلایه کرد و گفت: عدم مشارکت در انجام طرح عمومی واکسیناسیون نه تنها به خود ایشان که به تمام افراد جامعه لطمه وارد می کند و سلامت همه مردم را به مخاطره می اندازد.

 

کد خبر 1123449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha