آغاز هشتمین همایش ترویج صلح در جوامع اسلامی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

هشتمین همایش ترویج صلح در جوامع اسلامی کار خود را در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «wam»، هشتمین همایش ترویج صلح در جوامع اسلامی کار خود را در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که به سرپرستی شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی برگزار شده است ، آغاز می کند.

این همایش تا روز 7 سپتامبر (سه شنبه 16 آذر) ادامه خواهد داشت.

مجمع ترویج صلح در جوامع مسلمان به ریاست شیخ عبدالله بن بیاح، رئیس شورای فتوای امارات، علمای برجسته اسلامی، رهبران مذهبی و طرفداران صلح را تحت عنوان  «شهروندی فراگیر: از همزیستی متقابل تا وجدان مشترک» گرد هم می آورد.

شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر مدارا و همزیستی، دکتر محمد بن عبدالکریم آل عیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام و وزیر فدرال امور مذهبی و اتحاد بین ادیان در پاکستان در نشست افتتاحیه این مراسم شرکت خواهند کرد.

«شهروندی فراگیر» با توجه به اهمیت اصلی آن در تقویت صلح جهانی و حفاظت از ثبات در جوامع مختلف به عنوان موضوع این رویداد انتخاب شده است.

از زمان تأسیس خود در سال 2014 این انجمن به دنبال ایجاد فضایی برای دانش پژوهان برای ترویج ارزش های صلح، همکاری و مشارکت مثبت در اصلاح مفاهیم بوده است.

نسخه امسال این انجمن فرصتی ایده آل برای نمایش تجربه موفق در پذیرش مفهوم شهروندی فراگیرو برجسته کردن نقش مثبت دین در پرداختن به چالش های امروزی خواهد بود.

کد خبر 1123488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha