۴۰۰ خانواده نیازمند با تولید برق صاحب درآمد می شوند

مومنی گفت: در صورت تحقق وعده دولت، برای ۴۰۰ خانواده نیازمند پنل خورشیدی نصب شده و از این طرق صاحب درآمد می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «مهرعلی حق گویان» در مراسم افتتاح نصب پنل خورشیدی تولید برق برای یک خانواده نیازمند در آبیک بیان کرد: یکی از برنامه های محوری کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی نیازمندان است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در طرح توانمندسازی بنا داریم خانواده مددجو را با راهنمایی و مشاوره به شرایط مناسبی سوق دهیم تا بتواند استعدادهای خود را ببیند و تصور نکند که برای فعالیت در جامعه قدرت و توانایی ندارد.

 

وی اضافه کرد: یکی از طرح های اشتغال زایی که طی سال های اخیر به عنوان طرحی نو و دانش بنیان اجرا شده، نصب پنل های خورشیدی برای تولید برق است که درآمد فروش برق، افراد بعد از کسر اقساط به حسابشان واریز می شود.

 

حق گویان افزود: 46 طرح تولید انرژی برق را سال های قبل با میانگین 25 تا 27 میلیون تومان اجرایی کردیم ولی در سال جاری هم 10 طرح را اجرا کردیم که هزینه اجرای آن بالغ بر 100 میلیون تومان می شود.

 

وی عنوان کرد: برای این طرح ها یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که تاکنون طی 26 مرحله در مجموع 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بابت برق فروخته شده دریافت کرده ایم که این رقم در واقع 2 برابر سرمایه گذاری انجام شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: براساس قرارداد منعقده دولت تعهد کرده است که تا 20 سال برق تولیدی این واحدها را خریداری کند و تجهیزات مصرفی هم دارای 10 سال گارانتی است البته در سال نخست این واحدها نزدیک به 2 میلیون تومان درآمد دارند.

 

وی توضیح داد: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی 24 میلیون تومان بلاعوض و 56 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود که دارای یک سال تنفس در پرداخت و 6 سال دوره اقساط است.

 

حق گویان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم برای 400 خانواده نیازمند پنل خورشیدی نصب کنیم تا از این طرق صاحب درآمد شوند؛ این نوع درآمدزایی دارای پایداری بوده و در فرایند تولید برق هم فرد نیازی به اقدام خاصی جز نظافت کردن پنل های خورشیدی ندارد.

 

وی یادآور شد: در صورت تحقق وعده دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای سال 1400 تعهد تأمین مالی راه اندازی این پنل های خورشیدی را به تعداد 400 عدد داشته است که تاکنون 10 واحد راه اندازی شده است.

 

کد خبر 1123519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha