مردم با تزریق واکسن زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند

طلائی مقدم گفت:مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به ویژه تزریق واکسن علیه کرونا در قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک و همراهی کنند.

سید مهدی طلائی مقدم فرماندار بافق در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد افزود: هیچ راهکاری برای درمان سریع مبتلایان به کرونا وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی تاکید کرد: مردم پس از دریافت واکسن می‌بایستی کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند چون عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

به گفته رییس ستاد کرونای شهرستان بافق ،دیر یا زود شاهد ویروس خطرناک آفریقای جنوبی معروف به «اومیکرون » خواهیم بود؛ بهترین روش پیشگیری از سویه جدید کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین شهروندانی که واکسن نزده‌اند، تا فرصت هست و واکسن موجود است، سریع تر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اخبار رسمی، ویروس جدید( اومیکرون) به کشورهای بلژیک، انگلیس و ‌فلسطین اشغالی رسیده است در صورتی که در سفرهای خارجی موازین رعایت نشود کشورمان با موج جدید ویروس کرونا روبرو می شود.

فرماندار بافق وضعیت رنگ بندی کرونا را در شهرستان نارنجی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول  واکسن و ۶۸ درصد هر ۲ دز را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال که سینوفارم یا برکت دریافت کرده اند می توانند پس از چهارماه از تزریق دُز دوم، واکسن مرحله سوم را نیز دریافت کنند.

طلائی مقدم افزود: با توجه به بازدیدها از مدرسه های شهری  و روستایی تقریبا پروتکل ها در تمامی واحدهای آموزشی با کمک اعضای انجمن اولیا و مربیان ، به خوبی رعایت می شود.

کد خبر 1123535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha