معرفی کتاب‌های«چشم هایش می خندید» و«قصه های محلی زنجان» در زنجان

نشست معرفی مجموعه کتاب‌های «چشم هایش می خندید» و «قصه های محلی زنجان» با حضور جمعی از کارکنان و سربازان کانون اصلاح و تربیت در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نشست معرفی مجموعه کتاب‌های «چشم هایش می خندید» خاطرات شهید حمید احدی و «قصه های محلی زنجان» با حضور جمعی از کارکنان و سربازان کانون اصلاح و تربیت در زنجان برگزار شد.

 

در این نشست، زهرا محمدی به خوانش خاطرات شهید حمید احدی از کتاب «چشم‌هایش می‌خندید» که در سال ۹۸ به همت حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شده پرداخت.

 

گفتنی است، شهید حمید احدی، فرمانده خط‌شکن گردان حضرت امام‌سجاد(ع) لشکر ۳۱ عاشورا، متولد ۱۳۴۱ در زنجان بود که اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله عراق به شهادت رسید.

 

در ادامه محمدی به معرفی کتاب «قصه های محلی زنجان» که از سال ۹۵ تا کنون سه جلد آن با هدف توسعه فرهنگ قصه و قصه گویی، حفظ و نگهداشت ادبیات شفاهی و قصه های شیرین و عبرت آموز محلی برای کودکان و نوجوانان گردآوری و چاپ شده، پرداخت. راویان این کتاب فرخ‌لقاء رضایی، سیده سکینه موسوی و فاطمه فاطمی‌نیا و ویراستاران نیز علی‌محمد بیانی و مجتبی پویا هستند.

 

گفتنی است، این کتاب در ۲۳۹ صفحه با ۲۴ قصه به زبان ترکی و فارسی برای گروه سنی «د» و «ه» توسط کانون پرورش فکری استان گردآوری و چاپ شده است. کتاب «قصه های محلی زنجان» عنوان کتاب سال استان زنجان در بخش فرهنگ را به دست آورده است.

کد خبر 1123592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha