لزوم ورود دستگاه های فرهنگی برای کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی

بهاری گفت: دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی جهت کاهش نرخ معلولیت و حفظ حقوق انسانی و اجتماعی معلولان در این استان به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباسعلی بهاری» امروز (14 آذر) در رزمایش بزرگ همدلی اظهار داشت: معلول توانمند کسی است که از توانمندی های خود برای امرار معاش استفاده می کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کاری کنیم که کمک های خیریه به سمت آسیب های اجتماعی برود، افزود: در حدود 6 آسیب اجتماعی متاسفانه خراسان جنوبی رتبه های یکم تا نهم را در کشور دارد و از همه خیرین و موسسات خیریه درخواست داریم تا در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی به میدان بیایند.

 

وی با اشاره به وضعیت معلولان در خراسان جنوبی گفت: دستگاه های فرهنگی در این خصوص باید اقداماتی انجام دهند تا معلولان در خانه ها حبس نشوند و بتوانند مانند دیگران از تمام حقوق انسانی و اجتماعی خود استفاده کنند.

 

بهاری در ادامه بیان کرد: نباید اجازه دهیم که معلولان از حقوق اجتماعی خود غافل بمانند و نگذاریم که این قشر از جامعه دچار آسیب های جبران ناپذیر شوند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر لزوم کاهش معلولیت در استان گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی در این استان شاهد کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی باشیم.

 

 

کد خبر 1123596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha