شهرک طالقانی با معضل کمبود آموزگار در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه شده است

حجت الاسلام هاشمی گفت: شهرک طالقانی در استان خوزستان اخیرا با کمبود آموزگار جهت تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص مقطع ابتدایی مواجه شده است.

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی  در گفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مشکلات مردم  شهرک طالقانی استان خوزستان با اشاره به کمبود مربی در مدارس ابتدایی در این منطقه، گفت: شهرک طالقانی در بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر در استان خوزستان واقع شده‌است که اخیرا با نبود ظرفیت کافی در تأمین مربیان مقاطع آموزشی به ویژه آموزش ابتدایی رو‌به‌رو شده است.

 

وی افزود: شهرک طالقانی به بخش ضلع غربی و شرقی تقسیم‌بندی می‌شود که در بخش غربی متاسفانه در مقطع ابتدایی مدرسه‌ای وجود ندارد که این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی از جمله بازماندن از تحصیل بخشی از دانش‌آموزان این مقطع در این بخش شده است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی استان خوزستان با اشاره به این موضوع که در بخش ضلع شرقی شهرک چند مدرسه در مقاطع مختلف دچار فرسودگی شدیدی شده‌اند، گفت: اخیرا به لیل فرسودگی بیش از حد، دو دبیرستان در منطقه تخریب شده‌اند و در حال بازسازی می‌باشند ولی همچنان تعداد مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند در ضلع شرقی کم نیستند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی با عنوان این موضوع که شهرک طالقانی اخیرا با کمبود آموزگار در مقاطع مختلف مواجه شده است، گفت: چندی پیش رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهشهر به دلیل کافی نبودن مربیان با دفتر امام جمعه ارتباطی برقرار کردند و به چاره‌اندیشی در این موضوع پرداخته شده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاظر آموزگاران مجبور به اضافه کاری هستند و مربیان بازنشسته نیز مجددا به تدریس مشغول شده‌اند تا دانش‌آموزان در این منطقه از حق تحصیل جا نمانند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با عنوان این که کمبود آموزگار در مدارس جهت آموزش باعث شده است تا ظرفیت کلاس‌ها بسیار افزایش پیدا کند، گفت: مدیران مدارس منطقه مجبور به افزایش تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها شده‌اند که این موضوع در شرایط شیوع ویروس کرونا، بسیار موضوع نگران کننده‌ای است و همچنین کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان نیز با افت چشمگیری رو‌به‌رو خواهد شد، لذا از مسئولان خواهش‌مندم تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر 1123617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha