‍  همراهی مردم مهم ترین راه کنترل بیماری کروناست

ثمینی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: اکیپ های سیار واکسیناسیون کرونا در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی » امروز(14 آذر) در سخنانی اظهار داشت:  همراهی مردم در رعایت دستور العمل های بهداشتی و تزریق به موقع واکسن کرونا مهم ترین راه کنترل بیماری است.

 

وی افزود: با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و به دنبال آن در استان لرستان، خوشبختانه روند مطلوبی به لحاظ سیر نزولی بیماری کرونا حاکم شده است. 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده در لرستان، چهار شهرستان وارد وضعیت آبی کرونا شده و ۷ شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد قرار دارند که نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت به مراتب بهتر شده است . 

 

وی ادامه داد: بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی، کوهدشت، سلسله، دورود و بروجرد در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند . 

 

ثمینی افزود: علی رغم اقدامات صورت گرفته در فراهم سازی شرایط برای تسهیل در واکسیناسیون، در برخی شهرستانها آمار استقبال از تزریق واکسن قابل قبول نیست و با توجه به اهمیت افزایش سطح ایمنی جامعه در پی واکسیناسیون، لازم است هم استانی های محترم در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند . 

 

وی تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان، تاکنون حدود ۹۲ درصد دز اول و ۶۶ درصد دیگر دز دوم را تزریق کرده اند که در جلسه امروز بر ادامه روند واکسیناسیون دانش آموزان، مربیان و معلمان تاکید شد.

 

ثمینی همچنین خاطرنشان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۸۴ شهر در کشور وارد وضعیت آبی شده‌اند که از تاثیر مطلوب واکسیناسیون رده های سنی مختلف در مهار بیماری حکایت دارد. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تأکید کرد: در جلسه امروز مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اکیپ های سیار در مناطق حاشیه نشین و محروم شهرها برای انجام واکسیناسیون بدون محدودیت جهت تزریق دز اول و دوم و حتی دز سوم گروه های مد نظر، اقدامات لازم را به عمل آورد .

کد خبر 1123665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha