نقش رسانه ها در آگاهی مردم نسبت به ایدز/ وضعیت آبی کرونا درخوزستان عادی انگاری نشود

علوی با بیان اینکه خوشبختانه روند مرگ ویروس کرونا ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده و در تمامی شاخص ها روند نزولی داشته است گفت: خوزستان در حال حاضر در وضعیت آبی کرونا قرار دارد ولی این موضوع نباید موجب عادی انگاری نسبت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» امروز (یکشنبه 14 آذر) در نشست خبری که به مناسبت هفته ایدز برگزار شد اظهار کرد: در همه کشورهای جهان در آذرماه فعالیت های مناسبتی در رابطه با ایدز انجام می شود و شعار جهانی امسال ایدز این است که نگذاریم کرونا ما را از مبارزه با ایدز باز بدارد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوزستان افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا از بسیاری بیماری ها غافل شویم، بر اساس مطالعات انجام شده ایدز بر شدت ویروس کرونا اثرگذاری دارد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تخمین های زده شده 36 میلیون فرد زنده مبتلا به ایدز وجود دارد اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده نزدیک به 54 هزار نفر در کشور وجود دارند که از این تعداد 22 هزار نفر شناسایی شده اند.

 

علوی با اشاره به اینکه از 20 آبان تا 20 آذر ماه تست رایگان ایدز انجام می شود تصریح کرد: در استان خوزستان یک هزار و161 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده اند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 41 درصد شناسایی ویروس ایدز را انجام شده است عنوان کرد: باید تلاش کنیم که این میزان به 95 درصد برسد؛ خون و فرآورده های خونی، ترشحات تناسلی و تزریق از طریق سرنگ های آلوده مهمترین عوامل ابتلا به ایدز هستند.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ابراز کرد: تشخیص ایدز در بدن فرد می تواند به روند درمان یا کنترل آن کمک کند، بدین شکل که هر چه سریع‌تر رون شکل گیری این ویروس شناسایی شود می توان پیشروی ایدز را جلوگیری کرد، اما اگر با تاخیر این شناسایی صورت گیرد قطعا روند کنترل ان به سختی انجام می پذیرد.

 

وی در پاسخ به خبرنگار شبستان اذعان کرد: یک دهم درصد جمعیت شامل شیوع ایدز هستند که برای کنترل و کاهش این این روند پایگاه های تست ایدز در تمام زندان ها مستقر شده اند علاوه بر این در اختیار دادن سرنگ های رایگان، برنامه های حمایتی مراقبتی از جمله مهمترین برنامه های ما برای کنترل ایدز هستند.

 

علوی رسانه های در آگاهی مردم نسبت به ایدز بسیار موثر دانست و بیان کرد: سوالی که وجود دارد این است که چند درصد فضای رسانه های را آموزش های بهداشتی و مراقبتی شامل می شود، بنابراین باید عنوان کرد که رسانه ها باید بیشتر به موضوع ایدز و بیماری های خطرناک توجه داشته باشند.

 

وی در ادامه به روند ویرس کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه روند مرگ این ویروس 46 درصد کاهش پیدا کرده و در تمامی شاخص ها روند نزولی داشته است؛ استان خوزستان بر اساس نقشه کاملا آبی شده ولی نکته ای که وجود دارد این است که آبی شدن وضعیت کرونا نباید به عادی انگاری تبدیل شود.

 

کد خبر 1123696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha