۸۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کردند

موسوی میرزایی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به نسبت گذشته کاهش یافته است، گفت: تاکنون ۸۶ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال خراسان جنوبی دُز اول و ۷۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمد موسوی میرزایی» عصر امروز (۱۴ آذر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: این بیماری در نقاط کشور تحت مدیریت است اما شهرستان‌ طبس به همراه بهاباد استان یزد، تنها شهرستان‌های کشور هستند که به علت افزایش روند بستری کرونا، دوباره در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شهرستان نهبندان و فردوس نیز در وضعیت نارنجی هستند، افزود: همچنین شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی یا کم‌خطر و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی با اشاره به رنگ بندی جدید کرونایی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۹.۴ درصد جمعیت استان در وضعیت خیلی پرخطر، ۶۹.۲ درصد در وضعیت پرخطر، ۱۲.۶ درصد در وضعیت متوسط خطر و ۸.۸ درصد نیز در وضعیت کم خطر بیماری کرونا قرار دارند.

 

موسوی میرزایی با بیان اینکه  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به نسبت گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: در یک هفته گذشته ۲ هزار و ۹۲۳ مورد بازدید از اصناف خراسان جنوبی انجام شده و در این خصوص ۱۶۱ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی داشته‌ایم که در مجموع میزان استفاده از ماسک در اصناف ۸۵.۴ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۷ درصد بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۱۲۸ مورد بازدید از ادارات استان در یک هفته گذشته انجام شده که در ادارات نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ۹۳ درصد بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۸۶ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در گروه های سنی۲۰ تا ۵۹ سال قرار دارند، عنوان کرد: دورهمی های خانوادگی، مسافرت، تجمعات و محیط کار به ترتیب مهمترین عوامل مؤثر در شیوع بیماری در آبان ماه بوده است.

 


گفتنی است در این جلسه اعلام شد طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید از هفته آینده در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1123703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha