رونمایی از کتاب «انارستان عشق» در دانشگاه شیراز

کتاب «انارستان عشق»، تالیف ناصر جمالی در شهر شیراز در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم، نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری فارس، شهرستان استهبان و شهر «ایج» در مجموعه فرهنگی «حکمت» دانشگاه شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، کتاب «انارستان عشق»، تالیف ناصر جمالی که روایتی از تاریخ چهار هزار ساله شهر «ایج» استهبان است در شهر شیراز در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم، نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری فارس، شهرستان استهبان و شهر «ایج» در مجموعه فرهنگی «حکمت» دانشگاه شیراز رونمایی شد.

«كرامت الله يزدانی»، ناشر كتاب «انارستان عشق» در این مراسم با گرامیداشت ياد شهدای شهر ايج از ناصر جمالی برای انجام تحقیق میدانی در شهر ایج برای ثبت این کتاب قدردانی کرد.

«احمدرضا کمالی سروستانی»، فرماندار استهبان نیز در این مراسم گفت: تالیف کتابی با هدف معرفی ایج به‌ عنوان یک شهر باستانی اقدام ارزشمندی است و از آنجا که ایج نیز در تولید انار رتبه دوم استان فارس را دارد این در آینده به‌ عنوان یک سند مکتوب ماندگار می شود.

«جمشيد سميع پور»، رئيس شورای حل اختلاف استهبان نیز خواستار برگزاری همايشی برای قدردانی از نخبگان و فرهيختگان اين شهر تاریخی شد.

«محمد سميع پور»، فرماندار سابق فسا و مشاور استاندار فارس، تدوین این کتاب را همت ارزشمندی دانست که می‌ تواند با نیم ‌نگاهی گذشته پرافتخار کهن دیار «ایج» را در اذهان بازآفرینی کند.

«حسین عليان»، مدير مركز توسعه مبتكر آموزش های نوين ايران نیز كلمه «ايج» را (الف) ايمان قوی، (ی) يادگيری مداوم و (ج) را جديت و پشتكار معنا کرد.

«ناصر جمالی»، با قدردانی از همراهی فعالان فرهنگی و نخبگان علمی در نگارش این کتاب گفت: ایج همچون نگینی در تاریخ فارس می ‌درخشد و در این کتاب تاریخ کهن این شهر معرفی شده و فرهنگ، آداب ‌و رسوم گذشتگان به نسل‌های آينده منتقل شده است.

نویسنده کتاب «انارستان عشق» تصریح کرد: ظرفیت‌های ایج باید بیش ‌از پیش معرفی شوند و امیدوارم دستاورد نگارش این کتاب سبب ارتقای اعتلای فرهنگ و تاريخ ايج شود.

کد خبر 1123704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha