فیلمسازی در خراسان رضوی از اساس مشکل دارد

احمدی فر با تاکید بر اینکه فیلمسازی از اساس در خراسان رضوی مشکل دارد و متاسفانه نهادهای مختلف در این حوزه سنگ اندازی می کنند، گفت:من به طور قطع از مشهد خواهم رفت و پروژه بعدی من آخرین کاری هست که در مشهد می سازم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی احمدی فر» امروز(۱۴آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ایده این فیلم در‌ واقع از سال ۹۷ رقم خورد، گفت: در مجموعه فرهنگی ما تعداد زیادی از کوتاه قامتان اقامت دارند و متاسفانه سالهاست که نگاه ابزاری به کوتاه قامتان دارند در صورتی که بسیاری از این عزیزان ظرفیت های فراوانی دارند که هیچگاه به آنها پرداخته نشده است.

 

کارگردان فیلم بلندتر از همه درخت ها با تاکید بر اینکه ما در این پروژه قانون شکنی کردیم و برای اولین بار قهرمان قصه را یک کوتاه قامت انتخاب کردیم و در طول فیلم هم اتفاقاتی رقم می خورد تا نگاه جامعه را به کوتاه قامتان تغییر دهد، ادامه داد:این فیلم ۹۰ دقیقه ای است که با نگاه حمایت از هنرمندان خراسان ساخته شده و با توجه اینکه می ‌توانستیم بازیگر چهره داشته باشیم اما از توان هنرمندان خراسانی استفاده کردیم‌.

 

وی اظهارداشت: انجمن کوتاه قامتان خراسان رضوی و مشهد طی سه سال اخیر با حمایت دوستان زیادی راه اندازی شده و نزدیک به ۴۰ نفر عضو دارد که فعالیت های متعددی انجام می دهند همچنین من به جهت ارتباط با کوتاه قامتان توانستم صدای کوتاه قامتان باشم و دغدغه های اینان را انتقال دهم و به همین دلیل نقش اصلی این فیلم یک کوتاه قامت است که برخی ها از این قشر افراد مستعد و دارای تحصیلات عالیه هستند.

 

احمدی فر با بیان اینکه حاصل تجمیع اطلاعات کسب شده توسط نویسنده، این پروژه شده، افزود:ما به جهت اینکه اصل قصه در یک روستا رقم می خورد حدود ۷۰ درصد فیلم را داخل روستا می بینیم اما لوکیشن های متعددی هم در این روستا وجود دارد.

 

کارگردان فیلم بلندتر از همه درخت ها ضمن گلایه از مسئولین در خصوص عدم حمایت از ساخت این فیلم، گفت:متاسفانه مسئولین فرهنگی برای ارائه پروانه ساخت و تولید فیلم هیچ ارزیابی از گروه درخواست کننده ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه فیلمسازی از اساس در خراسان رضوی مشکل دارد و متاسفانه نهادهای مختلف در این حوزه سنگ اندازی می کنند، گفت:من به طور قطع از مشهد خواهم رفت و پروژه بعدی من آخرین کاری هست که در مشهد می سازم، اینقدر فضا در مشهد تنگ شده که راهی جز رفتن نمی ماند.

کد خبر 1123716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha