همدلی و اتحاد بین هنرمندان و مسئولین مشهد وجود ندارد

حیدری گفت:همدلی در بین هنرمندان و مسئولین وجود ندارد، این شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام است اما فقط اسم را یدک می‌کشیم، ما در تولیدات فرهنگی بسیار ضعیف هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسین حیدری» امروز(۱۳ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فیلم تلویزیونی بلندتر از همه درخت ها به سفارش مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته می‌ شود و تا کنون ۷۰ درصد فیلمبرداری شده، گفت:در سال گذشته سعی کردیم با مجموعه بچه های خراسان کارهای متعددی انجام بدهیم که این کار مورد توجه قرارگرفت و در تلویزیون مصوب شد و تنها حمایت ما از سمت تلویزیون بوده است.

 

تهیه کننده فیلم بلندتر از همه درخت ها با بیان اینکه آن چیزی که هزینه شده از مجموعه بدنه بوده و تلویزیون هم بعد از ساخت و انجام بازبینی حمایت های خود را انجام می دهد، افزود:اخیرا انجمنی تشکیل شده به عنوان انجمن تهیه کنندگان مشهد تا بتواند فعالیت هایی را آغاز کند اما حمایت ها بسیار محدود است.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌ استانی به اندازه خراسان رضوی اسطوره ندارد اما ما هنوز نتوانستیم آن طور که شایسته است به آن بپردازیم، اظهارداشت:ما شهدای فراوانی داریم که می توانند در سطح ملی و فرا ملی معرفی کنیم اما متاسفانه همدلی نیست و نمی شود فعالیت ها را به سرانجام رساند.

 

حیدری با اشاره به اینکه صدا و سیمای خراسان به لحاظ مالی دستش بسته است اما حمایت های خوبی کرده است،گفت:همدلی در بین هنرمندان و مسئولین وجود ندارد، این شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام است اما فقط اسم را یدک می‌کشیم، ما در تولیدات فرهنگی بسیار ضعیف هستیم.

 

تهیه کننده فیلم بلندتر از همه درخت ها ادامه داد:اگر قرار است پروانه ساخت فیلمی صادر شود باید در همین استان انجام شود چرا که فرد در تهران آشنایی با فرهنگ خراسان ندارد، حتی کسانی هم که می آیند در مشهد فعالیت کنند باید پروانه ساخت اینجا صادر شود.

 

«علیرضا سوزنچی» هم در این نشست گفت:سال گذشته فیلم عکس پاییزی را کار می کردیم، به شهرداری نامه دادیم و متاسفانه هیچ حمایتی نشد، کسانی که در حوزه فیلم در نهادهای دولتی اظهار نظر میدهند هیچ تخصصی در این حوزه ندارند.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود:در شهرداری که در تمام دنیا شهرداری ها به فعالیت های هنری کمک میکنند اما در اینجا این اتفاق نمی افتد.

 

«رضا صابری» هم در این نشست گفت: فیلم‌هایی که در استان ساخته شده متاسفانه به آنها بها داده نمی شود و یکی از دغدغه های من اینه که سینمای خراسان مشکلات فراوانی دارد، امکانات و هزینه های فراوانی دارد.

 

بازیگر فیلم بلندتر از همه درخت ها تاکید کرد:نبود همدلی بین هنرمندان نتوانسته جای سینما گران استانی را در کشور تثبیت کند.

کد خبر 1123722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha