کشاورزان دشت آزادگان با مشکلات آبی مواجه هستند

ساعدی گفت: کشاورزان دشت آزادگان و هویزه که در پایین دست رودخانه کرخه قرار دارند به دلیل کمبود آب با مشکلاتی روبه رو هستند و خواسته‌های آنها به حق است چرا که تنها محل درآمد آنها کشاورزی است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا هرچه زودتر آب تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دشت آزادگان، «قاسم ساعدی» امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) در نشست مدیریت بحران آب مشترک پنج شهرستان دشت آزادگان، هویزه، شوش، کرخه و حمیدیه با هدف بررسی راهکارهای حل مشکل کم آبی در محل فرمانداری دشت آزادگان اظهار کرد: متاسفانه وزارت نیرو در سال های گذشته برنامه ریزی مناسبی در این حوضه آبی نداشته و برخی از اقدامات به بدتر شدن شرایط نیز منجر شد.

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهالی این مناطق دِین خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کرده‌اند  و با وجود مشکلاتی که هم اکنون گریبانگیر کشاورزان منطقه است این بار مسوولان باید به داد این مردم برسند.

 

وی عنوان کرد: کشاورزان این شهرستان‌ها به ویژه هویزه که در پایین دست رودخانه کرخه قرار دارند به دلیل کمبود آب با مشکلاتی فراوانی روبه رو هستند و خواسته‌های آنها به حق است چرا که تنها محل درآمد آنها کشاورزی است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا هر چه زودتر آب برای کشاورزان این مناطق تامین شود.

 

 همچنین فرماندار دشت آزادگان در این نشست با اشاره به لزوم دستیابی به راه حل مشترک در مبحث مرتبط با آب ابراز کرد: مباحث کمی و کیفی آب با نگاهی ویژه باید مورد بحث قرار گیرد چرا که معیشت بیش از ۶۰ درصد اهالی شهرستان دشت آزادگان، تنها از راه کشاورزی بوده و لازم است که نظام مدیریت آبی با توجه به سطح زیرکشت هر شهرستان مشخص شود.

 

«حمید سیلاوی» تصریح کرد: تامین آب مورد نیاز کشاورزان تا آخرین نقطه مرزی، توزیع عادلانه و همچنین رعایت الگوی کشت و رعایت حق آبه کشاورزی توسط شهرستان‌های بالادست و انجام کشت‌های کم آب می‌تواند مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

 

کد خبر 1123740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha