رویداد ملی ایده پردازی پیمانکاری خلاق فرهنگی برگزار می شود 

حجت الاسلام قطبي  از برگزاری رویداد ملّی ایده پردازی کاریزمن با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی، در نشست خبری پنجمین رویداد ملی ایده پردازی کاریزمَن که با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متعددی وجود دارند که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند که در گذشته این فعالیت‌ها از طریق استخدام نیرو صورت می‌گرفته است، اما امروزه این فعالیت‌ها به صورت کارفرمایی_پیمانکاری به بخش خصوصی برون‌سپاری می‌شود.

 

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، بابیان اینکه عهده‌داری این مسئولیت توسط شرکت‌های خلاق فرهنگی یکی از اهداف تحولی این رویداد است، تصريح کرد: امروزه دستگاه‌ها فعالیت‌های تعریف شده‌ای را برای اجرا به پیمانکاران واگذار می‌کنند اما در این رویداد به دنبال این هستیم که شرکت‌های خلاق فرهنگی بتوانند در طراحی روش‌های ارائه فعالیت‌های فرهنگی هم ایده پردازی کنند.

 

قطبي افزود: این دو هدف باعث می‌شود که اقدامات فرهنگی دستگاه از حالت فرسایشی در بیاید و به روش‌های روزآمد، نوین و متناسب با نیاز جامعه تبدیل شود.

 

وی بابیان اینکه همه کسانی که ایده‌ها، ظرفیت‌ها، طرح‌ها و یا شرکت‌هایی که محصول یا خدمت نوآور و خلاق فرهنگی دارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند، اظهار کرد: ایده‌ها و طرح‌ها ارائه شده در فراینده شتابدهی قرار می‌گیرند و بعد از تکمیل و پشت سر گذاشتن مشاوره‌ها، کارگاه‌های تمرین و تجربه، داوری می‌شوند و سپس در سبد پیمان‌کاران خلاق فرهنگی قرار می‌گیرند و به دستگاه‌ها و نهادها معرفی می‌شوند.

 

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: شرکت‌هایی که محصول کاملی را ارائه می‌کنند مستقیم در سبد معرفی به نهادها قرار می گیرند.

 

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در عرصه فرهنگ، باید شرکت های خلاق توسعه داده شوند و سعی شود که فرصت‌های بزرگ به صورت برابر در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرند.

 

قطبي ادامه داد: در رابطه با حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: نیازهای فرهنگی و اجتماعی پرسنل، کارکنان و خانواده‌های آنان، نیازهای فرهنگی و اجتماعی فضای عمومی سازمان، نیازهای فرهنگی و اجتماعی حوزه مأموریت نهادها و سازمان‌ها، نیازهای فرهنگی و اجتماعیِ حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی است.

 

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت ایده به سایت کاریزنگار به نشانی http://kariznegar.ir/kariznegar/16  مراجعه کنند

کد خبر 1123752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha