میزبانی استان اصفهان از شش رشته مسابقه ملی مهارت

اخوان از برگزاری رشته های کابینت سازی، درودگری، نجاری، تاسیسات الکتریکی، طراحی فضای سبز و گل آرایی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در شهرهای اصفهان، گلپایگان و فولادشهر خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «آرش اخوان» در جلسه آماده سازی مسابقات ملی رشته تاسیسات الکتریکی، با بیان اينکه مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار برگزار می شود، گفت: مسابقه ملی مهارت در کشور، هرسال مراحل شهرستانی، استانی و کشور را می گذراند و برگزیدگان دو سال پیاپی، در اردویی شش ماه پیش از مسابقات جهانی برگزار می شود و شخص با سطح جهانی برگزیده و به مسابقات جهانی فرستاده می شود و در واقع مسابقه ملی مهارت، تلاش دو سال کشور برای مهارت آموزی است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان با پیش بینی و برآورد برگزاری بهتر مسابقه ملی مهارت در گلپایگان نسبت به شهر اصفهان بیان کرد: شهر اصفهان در سه رشته کابینت سازی، درودگری و نجاری همزمان با گلپایگان در ۲۷ آذر ماه میزبان نوزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی جهانی شانگهای چین است.
وی از برگزاری مسابقات ملی مهارت در رشته های طراحی فضای سبز و گل آرایی اسفندماه در فولادشهر خبر داد و تشریح کرد: بوستان مهارت در فولاد شهر با همکاری شهرداری این شهر نام گذاری می شود و المان ها و طراحی های آن توسط رقابت کنندگان انجام می شود و با مراقبت های شهرداری،همیشه ماندگار می شود.


اخوان با یادآوری اینکه پیش از این، برگزیدگان ملی و جهانی تنها با هدیه ای تقدیر می شدند و سپس رها می شدند، مطرح کرد: حدود ۸۰ درصد برگزیدگان ملی مهارت از استان اصفهان، از کشور خارج شدند و با اجرای طرح فولادشهر برای اولین بار، انتظار تغییر در چنین رویه ای داریم.
 مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت تنها پایه گذار و فنداسیون برای برگزاری ملی مهارت است و این مسابقات به صنعت تعلق دارد، تبیین کرد: صنعت و فعالان اقتصادی با جذب تخبگان کلی مهارت می توانند نیازهای فنی و مهارتی خود را برآورده کنند و رویکرد جدید مسابقات ملی مهارت برای کسب این هدف، تلاش می کند.
وی با یاد آوری اینکه مسابقات ملی مهارت پیش از این به صورت متمرکز در شهر کرج برگزار می شد و امسال برای اولین بار به صورت غیر متمرکز در شهر های مختلف برگزار می شود، گفت: میزبانی به شهرستان گلپايگان با هدف اهمیت به نام این شهرستان و فرهنگ سازی برای آموزش مهارت فنی حرفه ای داده شده است.
اخوان از حضور ۱۷ رقابت کننده از سطح کشور و امکان حضور سه نفر از استان اصفهان در رشته تاسیسات الکتریکی در شهرستان گلپايگان خبر داد و افزود: نمایشگاه از دستاوردها، تحقیقات فعالان اقتصادی و حامیان مالی برگزاری مسابقه ملی مهارت و برگزاری کلاس های آموزشی ایمن یا ورکشاپ به خصوص با هدف جذب دانش آموزان با شغل های مربوط به این رشته، دو برنامه جانبی مسابقه ملی مهارت در شهرستان گلپايگان است.
به گزارش شبستان، مسابقه ملی مهارت در رشته تاسیسات الکتریکی از ۲۷ آذر تا دوم دی ماه برای انتخابی مسابقات جهانی شانگهای چین به میزبانی دانشکده فنی حرفه ای شهدای گلپایگان برگزار می شود./

کد خبر 1123771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha