۴۰۰ اثر به جشنواره قصیده و سمری بر صراط رسیده است

عشقی با بیان اینکه جشنواره «قصیده‌ای و سمری بر صراط» با هدف گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ و لزوم توجه به تولید محتوای شعر وداستان در خصوص مصادیق امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردید.؛ گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمید عشقی» امروز دوشنبه (۱۵ آذر) در جمع خبرنگاران بیان کرد: جشنواره شعر و داستان «قصیده‌ای و سمری بر صراط» با محوریت امر به معروف و نهی از منکر  با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ، شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری و دیگر دستگاهای اجرایی با هدف گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ و لزوم توجه به تولید محتوای شعر وداستان در خصوص مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شناسایی شاعران و نویسندگان فعال برگزار گردید.

 

دبیر جشنواره استانی شعر و داستان «قصیده‌ و سمری بر صراط» افزود: این جشنواره با اهتمام ویژه فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد، در دو بخش شعر و داستان کوتاه و در دو گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و دبیرخانه همچنان در حال پذیرش اثر از شاعران و نویسندگان می باشند؛ گفت: آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آذرماه برگزار و به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش و گروه سنی جوایز نفیسی اهدا می گردد.

 

عشقی گفت: اهدای نشان شاعر و نویسنده سال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به انتخاب هیات داوران و شورای سیاستگذاری جشنواره از دیگر جوایز این رویداد ادبی است.

 

عشقی، مصادیق امر به معروف که شامل دعوت به نیکی، اخلاق نیکو، رعایت آداب و عادات پسندیده، ایثار و ازخودگذشتگی، کمک به دیگران، شکرگزاری و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به یکدیگر، الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی و مصادیق نهی از منکر که شامل رعایت نکردن حقوق دیگران، اسراف و اتلاف منابع عمومی و آسیب به محیط زیست می‌شود را از موضوعات جشنواره شعر و داستان «قصیده‌ای وسمری بر صراط» برشمرد.

کد خبر 1123885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha