حوزه باید در متن حوادث ملی و بین‌المللی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت اثرگذاری حوزه در شبکه‌های ملی و بین‌المللی، گفت: این کار نیازمند حضور حوزه در متن حوادث ملی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» در نشست مشترک با مسئولان اداره ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران، قرار گرفتن حوزه در متن حوادث را موجب فراهم شدن زمینه خدمت‌رسانی حوزه دانست و گفت: اثر دیگر قرار گرفتن حوزه در متن حوادث، فاصله گرفتن از ارتجاع و ساده‌انگاری است.

وی با اشاره به ضرورت پیوند زدن حوزه با شبکه ملی و بین‌المللی، افزود: با تبدیل شدن حوزه به جزو موثر شبکه ملی و بین‌المللی، مسئولیت حل مسائل بر حوزه قرار می‌گیرد و در غیر این صورت حوزه به حاشیه رانده خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، نگاه حوزه به مساله ارتباطات را نگاهی استراتژیک دانست و ادامه داد: باید حوزه را در متن تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دهیم تا نسبت به اقدامات دشمنان بیدار باشد و بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه ارتباطات موثر می‌تواند بزرگان را به همراهی حوزه بیاورد، اضافه کرد: حوزه باید کانون فهم مساله باشد و این زمانی اتفاق می‌افتد که با دستگاه‌های تخصصی محل جوشش مسائل در ارتباط باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با اشاره به ضرورت توسعه ارتباط این نهاد با مراجع معظم تقلید خاطرنشان کرد: این امر موجب بهره‌مندی از رهنمودها و ظرفیت ایشان برای تقویت و رسمیت یافتن حوزه‌های علمیه خواهران می‌شود و علاوه بر این زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مراجع معظم تقلید از حوزه‌های علمیه خواهران حل مسائل را طلب کنند و بر این نهاد تکیه کنند.

کد خبر 1123940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha