۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شرکت های فناوری استان پیش بینی شده است

ابراهیم پور گفت: ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه شرکت های فناوری استان پیش بینی شده است که تا پایان آذرماه این ردیف اعتباری آن تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «حبیب ابراهیم پور» امروز (15 آذرماه) در نشست خبری خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: 550 استارتاپ، مرکز رشد و شرکت های فناوری و دانش بنیان در استان اردبیل فعالیت می کنند که از این تعداد محصولات بیش از 96 شرکت به مرحله تجاری سازی رسیده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اینکه تجاری سازی مهمترین محور حمایتی پارک علم و فناوری از شرکت های فناور و دانش بنیان است، تصریح کرد: بیست و دومین نمایشگاه پژوهشی و فناوری «فن بازار» همزمان با هفته پژوهش با هدف معرفی محصولات و دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان از  14 الی 17 آذر ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برپا شده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این نمایشگاه با حضور20 دستگاه اجرایی دولتی، 10 مرکز رشد، 40 شرکت دانش بنیان و واحد فناور پارک فناوری و 8 دانشگاه، تجارب پژوهشی و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.

 

ابراهیم پور تاکید کرد: رونمایی از محصولات جدید فناوران استان و امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری پردیس تهران برای تجاری سازی محصولات فناوران استان و ارتقاء فعالیت های همکاری و پژوهشی با پارک علم و فناوری استان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

 

وی افزود: شرکت فعالیت صندوق پژوهش و فناوری استان از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری که با خط اعتباری ویژه ای از فناوران و شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد کرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: 410 میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره 18 برای توسعه شرکت های فناوری استان پیش بینی شده است که تا پایان آذرماه این ردیف اعتباری آن تخصیص خواهد یافت.

 

ابراهیم پور اعلام داشت: البته 150 میلیارد ریال دیگر نیز تسهیلات برای فناوران و شرکت های دانش بنیان استان تخصیص یافته است که پس از طی روند تائید فعالیت های پژوهشی و تجاری سازی به آنها اعطا خواهد شد.

 

کد خبر 1123963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha