باید بیشترین بهره‌برداری را از آب موجود به ویژه در بخش کشاورزی داشته باشیم

خلیلیان با بیان اینکه در چارچوب اقتصاد مقاومتی بناست برنامه‌ای در قالب برنامه هفتم توسعه برای استان تدوین شود گفت: باید از آب موجودی که در اختیار داریم بیشترین بهره‌برداری را به ویژه در بخش کشاورزی داشته باشیم تا تولید بیشتری حاصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت به معنی به‌کارگیری فناوری‌های جدید و ایده‌های نو در اقتصاد است.

 

استاندار خوزستان افزود: اینکه ما به چه شکل اقتصاد را دانش‌بنیان و از ظرفیت‌های متنوع اقتصادمان با تکیه بر توانایی‌های داخل استفاده کنیم تا بتوانیم یک اقتصاد پیش رو و بدون وابستگی به خارج داشته باشیم. 

 

وی با بیان اینکه با تحقق اقتصاد مقاومتی طبیعتا به توسعه اقتصادی پایدار دست پیدا می‌کنیم ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد نوین رو به جلو را می‌بینیم که از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌ها استفاده می‌کند و دانش‌بنیان است. 

 

خلیلیان تصریح کرد: در چارچوب اقتصاد مقاومتی بناست برنامه‌ای در قالب برنامه هفتم توسعه برای استان تدوین شود که در این راستا امروز در بخش کشاورزی، بحث آبیاری‌های نوین را با توجه به شرایط خشکسالی که امسال با آن مواجه شده‌ایم و شرایط اقتصاد کشاورزی ما تحت تاثیر خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفته داشتیم. 

 

وی عنوان کرد: باید از آب موجودی که در اختیار داریم بیشترین بهره‌برداری را به ویژه در بخش کشاورزی داشته باشیم تا تولید بیشتری حاصل شود ابراز کرد: امیدواریم امسال بتوانیم بخش عمده‌ای از نیاز کشور را به بهترین شکل تامین کنیم و برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم این است که بتوانیم سهم بیشتری از اراضی را تحت کشت آبیاری قطره‌ای ببریم. 

 

استاندار خوزستان اذعان کرد: با آبیاری قطره‌ای و روش های نوین آبیاری قادر خواهیم بود با مصرف آب کمتر تولید بیشتری در بخش کشاورزی داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر یکی از ظرفیت‌های استان ما بحث نخیلات است و باید بتوانیم توسعه نخیلات را هم داشته باشیم که امروز جزو دستور کار جلسه اقتصاد مقاومتی بود. 

 

خلیلیان در پایان یاد آور شد: امیدواریم در برنامه‌های آتی هم به همین ترتیب بخش‌های دیگر را هم مورد توجه قرار بدیم و بتوانیم توسعه اشتغال را داشته باشیم.

 

کد خبر 1124090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha