لزوم تحقق مطالبات معلمان/ایجاد زمینه برای حضور طلاب جوان در مدارس و دانشگاه‌ها

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) سفری به قم داشت و در جریان این سفر با برخی از مراجع تقلید دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز (دوشنبه 15 آذر) سفری به قم داشت و در جریان این سفر با برخی از مراجع تقلید دیدار کرد.

آیت‌الله جوادی آملی: خروجی آموزش و پرورش باید نیروی کار کشور را تامین کند

آیت‌الله جوادی آملی: خروجی آموزش و پرورش باید نیروی کار کشور را تامین کند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، اظهار کرد: دانش آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: باید محتوایی که در داخل ظرف ریخته می‌شود متناسب با ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از مباحث دینی باشد.

 

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم دانش آموزان را به عنوان معادن غنی طلای کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش باید چگونگی استخراج این معادن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

 

وی، حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور دانست و یادآور شد: باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به کار گرفته شوند.

 

جوادی آملی تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بد اخلاقی و خشونت زیبنده نظام آموزش و پرورش کشور نیست، تصریح کرد: باید در تعامل بین دانش آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند.

 

آیت‌الله علوی گرگانی: تحقق مطالبات معلمان با همه ظرفیت‌ها پیگیری شود

آیت‌الله علوی گرگانی: تحقق مطالبات معلمان با همه ظرفیت‌ها پیگیری شود

آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار وزیر جدید آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار کرد: در این شرایط که دشمنان چه در داخل و چه در خارج از کشور برای انحراف بچه‌های ما کار می‌کنند این آموزش و پرورش است که باید وظیفه مهم و سنگین هدایت فکری و اعتقادی فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی انجام دهد.

 

وی با انتقاد از حاکمیت سند منحرف ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امیدوارم که وزیر جدید سند تحول بنیادین که به تایید مقام معظم رهبری رسیده و دانش‌آموزان را با مباحث دینی و اسلامی رشد می‌دهد به طور کامل اجرایی کند.

 

مرجع تقلید شیعیان افزود: آینده کشور ما نیازمند جوانانی است که در کنار آگاهی‌های علمی با دین و معارف اهل بیت علیهم السلام انس داشته باشند، چرا که در این صورت آینده کشور امید بخش و روشن خواهد بود.

 

وی با انتقاد از برخی مدیران سابق آموزش و پرورش که وعده دادند برای تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان تلاش کنند، اما متاسفانه بر خلاف آنچه گفته بودند حرکت کردند، گفت: امیدوارم که وزیر جدید به وعدها هایی که داده است عمل کند و نظام آموزشی را در مسیری قرار دهد که دانش‌آموزان ما با مباحث دینی بیگانه نباشند.

 

علوی گرگانی با اشاره به مطالبات معلمان از وزارت آموزش و پرورش از وزیر جدید خواست که برای برآورده شدن مطالبات به حق معلمان از همه توان و امکانات خود استفاده کند.

 

آیت الله سعیدی: زمینه حضور طلاب جوان در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود/برخی به دنبال نفی اعتقادات از نظام تعلیم و تربیت بودند

زمینه حضور طلاب جوان در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود/برخی به دنبال نفی اعتقادات از نظام تعلیم و تربیت بودند

یوسف نوری در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهمترین وزارت خانه‌ها از نظر ارتباط با آحاد مردم است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت از این جهت که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونه ای تربیت کنیم که علاوه بر صلاحیت‌های ظاهری صلاحیت‌های معنوی را هم کسب کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند و تا حدودی هم در این زمنیه موفق عمل کرده اند، گفت: پس از اینکه در سال ۱۳۹۰ سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد باز هم عده ای بحث توسعه جهانی را مطرح کردند و به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند.

 

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است افزود: حوزه های علمیه باید به کمک نظام آموزش و پرورش بیاید و حتی مدارس وابسته به حوزه علمیه شکل بگیرد و شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.

 

نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل نهاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید حضور طلبه‌های جوان در مدارس و دانشگاه‌ها زمینه‌سازی شود تا بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با دین آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که سند تحول آموزش و پرورش را با همکاری نهاد مذهب و دین که مرکزش در قم است پیاده کنیم، گفت: رایزنی های لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرح‌هایی مانند تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 1124112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha