ایجاد تمدن اسلامی تمام مقصد و مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ایجاد تمدن اسلامی تمام مقصد و مکتب ما است، مقصد و هدف بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راه حل(ره) ایجاد تمدن اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در تداوم این هدف و مقصد حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رستمی امروز به مناسبت بیست و یکمین سالگرد سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران، طی مراسمی که در حسینیه فاطمه‌الزهراء(س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: نهضت تبیین نیازمند جهاد تبیین است زیرا رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه‌ای را برای نهضت تبیین قایل هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ که مخاطبش عموم ملت ایران بویژه جوانان بود اظهار کرد: توصیه های هفتگانه محور به جوانان داشتند که سه گام در حال وقوع است که شامل خودسازی، جامعه پروری و تمدن پردازی است در واقع گام دوم جمهوری اسلامی همین سه مرحله می باشد.

 

حجت الاسلام رستمی در ادمه تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: در نهضت تبیین و جهاد، تبیین از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا امروزه جهاد تبیین تکلیف جدی جریان‌های آگاه بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌های انقلابی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: تبین و روشنگری نیازمند آشنایی و حرکت دادن جامعه است. حزب انقلابی یکی از ابزارها است زیرا از یک طرف در یک گردونه و چرخش مهم تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز هژمونی تمدن فعلی دچار چالش است، ابراز کرد: امروز هژمونی آمریکا و تمدنش رو به افول است حتی در این زمینه رییس جمهورهای سابق آمریکا و نظریه پردازنی همچون هانتینگتون و فوکویاما به این امر اذعان دارند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: امروزه رسانه ای نقش مهمی برای توسعه و تبیین مفاهیم تمدن غربی دارند زیرا جریان رسانه و گفتمان بیان قالب به عنوان مهم‌ترین  ابزار باورمند کردن و سیطره ی  تمدنی قالب را برعهده دارند.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به یکی از مقالات هانتیگتون که در نقد جامعه لیبرال دموکراسی نوشته بعد از دورۀ طلایی و اصرار کردن به لیبرال دموکراسی الان جامعه نیازمند سوسیالیسم است، گفت: در اردوگاه تمدن غرب نباید آن چیزی که در چین در حال اتفاق افتادن است را جدا از تمدن غرب دانست؛ زیرا فقط مرکزیت تمدن غرب را به چالش می کشد؛ ولی از همان ابزارهای پیشرونده تمدن غربی و به اضافه اصلاحات یا اقتضایات در حوزه های اختصاصی خود بهره می برد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: مجموعه‌های چند تمدنی مانند برزیل، هند ، روسیه و غیره در مسیر تمدن وارد شده اند که برای قالب‌های فکری مدعی تمدن سازی باشند.

 

وی ادامه داد: امروزه تعریف از تمدن شامل یک مجموعه ای انباشته دائمی در حال تولید است که بتواند نیازهای بشری را پاسخگو باشد. این نیازها می تواند در حوزه های اعتقادات، سبک زندگی، ابزارها، دانش و غیره باشد که از سبک زندگی به معقوله‌های متعددی را تا حوزه های درونی انسان را در بر می گیرد.

حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: تمدن به یک انباشت تولیدی منجر به فناوری می شود و بعد الگوی توانمدنسازی دارد و به عنوان الگوی کامل به دنیا ارایه می شود که عمدتا قالب الگوی خود را به دیگران تبعیت می دهد.

وی ادامه داد: آن چیزی که شایستگی خلق یک الگوی متکامل برای خلق زندگی بشر که بتواند رابطه انسان را با خدا و دیگران را در عالم هستی تبیین کند و بشریت را به سعادت ابدی برساند فقط تمدن اسلامی است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: تمدن اسلامی تمام مقصد ما و مکتب ما است زیرا بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راه حل(ره) و تداوم این حرکت رهبر معظم انقلاب مقصد تمدن اسلامی بوده است.

وی گفت: بنا و انگیزه دین اسلام راهنمای و سعادت بشر است که او را  در عرصه عملی هدایت کند زیرا سعادت در دنیا و آخرت را تامین می کند و این اتفاق باید در جامعه بشری رقم بخورد.

رستمی بیان کرد: انقلاب اسلامی برای تاسیس تمدن نوین بشری بوده است زیرا تمدن‌های قبلی را به چالش کشیده است و پرچم دار مکتب انقلاب اسلامی افق حرکتی تمدن اسلامی است، البته در مقطعی دولت اسلامی مرحله و مقدمه تمدن اسلامی می دانستند اما جامعه‌پردازی مقدمه تمدن اسلامی خواهد بود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره  به بیانات رهبر معظم انقلاب در خردادماه سال ۹۸ گفت: راه تحول باید از دولت آغاز شود. دولت باید معتقد به تحول و معتقد به عناصر آفرین باشد؛ زیرا عناصر تحول آفرین همان جوانان انقلابی هستند که می توانند ظرفیت‌ها را فعال کنند و آسیب‌های تاریخی را التیام ببخشند و حرکت به سمت تمدن اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: مسئولیت اصلی به دوش جوانان و ماموریت جدید برای جوانان موضوع تبیین است که از کارآترین سلاح در مواجهه با دشمن است.

 

وی گفت: دشمن از تمامی ابزارهای از جمله تهدید نظامی سخت و تحریم‌های اقتصادی و حتی آزارذهنی برای تغییر فکر مردم و مسئولان استفاده می کند که می‌توان مسیرهای مختلفی از جمله فرسایش سرمایه های اجتماعی، از بین بردن امید، نشاط ، اعتماد و مشارکت و غیره نام برد.

وی با اشاره به ماموریت جهاد انقلابی و رفتار جهادی ادامه داد: در نهضت تبیین باید روشنگری رخ دهد، البته قواعد اخلاقی در عقب راندن دشمن باید رعایت شود زیرا انسان مجاهد عنصری است که مسیرهای آسیب زدن به دشمن را می شناسد اما هرگز رفتارهای غیر اخلاقی را به کار نمی برد.

 

 

 

کد خبر 1124131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha