نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی چالش اساسی است

پورابراهیمی با بیان اینکه با بیان اینکه نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی چالش اساسی است، گفت: ساختار نظارتی بانک مرکزی ساختار پس از وقوع است و برخط نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 15 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی چالش اساسی است، گفت: ساختار نظارتی بانک مرکزی ساختار پس از وقوع است و برخط نیست.

 

وی با بیان اینکه کسانی که معوقات بانکی دارند و در فهرست مطالبات غیر جاری نظام بانکی قرار می گیرند در چند دسته بندی قرار می گیرند، گفت: نخست کسانی هستند که به واسطه شرایط اقتصادی کشور, امکان پرداخت معوقات را ندارند و باید به آن ها کمک کنیم.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه بخشی هم کسانی هستند که نه به علت شرایط اقتصادی بلکه به علت اینکه منابع را در جایی خارج از تعهدات خود قرار دادند و با ارتباطاتی که با شبکه بانکی داشتند، توانستند از این منابع استفاده کنند، گفت: منابع هم در سرجای خود قرار نگرفته است و به همین علت امکان وصول آن نیست و همچنین به علت نگرفتن ضمانت های لازم، نظام بانکی امکان وصول آن را ندارد .

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین بدهکاران نظام بانکی، دولت از جمله شرکت های مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به دولت هستند، گفت: تمرکز نظام بانکی باید بر آن هایی باشد که منابع را در جای دیگر به غیر از اهداف مربوط، خرج کردند و باید با آن ها برخورد و اسامی آن ها اعلام شود.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی نیز باید نظارت لازم را داشته باشند، گفت: اگر این نظارت ها بر اساس روش های نوین و برنامه های نرم افزاری جدید باشد امکان تخلف کم می شود.

کد خبر 1124170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha