لزوم تلاش و مجاهدت عملی و مطالبه‌گری حکیمانه دانشجويان برای رسیدن به وضع مطلوب

حجت‌الاسلام موسوی گفت: دانشجویان بصیر و مؤمن باید در عین قانع نبودن به وضعیت موجود و تلاش و مجاهدت عملی و مطالبه‌گری حکیمانه برای رسیدن به وضع مطلوب، چشمان تیزبین خود را بر حرکات مرموزانه دشمنان نبندند و به دشمن باج ندهند.

«حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار کرد: سه شهید دانشجوی ما در سال ۱۳۳۲، علمداران بصیرت و استکبارستیزی بودند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: در آن دوران سیاه و ظلمانی که خفقان استبداد با حمایت بی‌دریغ استکبار در همه جا حاکم بود و کسی جرأت اعتراض به‌حقی را نداشت، این دانشجويان طلسم‌ها را شکستند و چراغ راهی برای این مسیر نورانی شدند و جان خود را بابت بصیرت خود تقدیم کردند و عبرتی برای آیندگان گشتند.

 

وی اذعان کرد: در زمانی ‌که بسیاری از مردان و زنان حتی خواص حوزه و دانشگاهی در خواب عمیق فرو رفته بودند و از ترس لب فرو بستند، آن مجاهدان بصیر، پروژه استکبارستیزی را افتتاح کردند.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: این راه مقدس و نورانی را در زمان جنگ تحمیلی، هزاران دانشجوی دیگر پیمودند و سنگر علم و دانش را رها کردند و خاکریزهای دفاع از دین، میهن و ناموس این سرزمین را در اولویت کار خود قرار دادند که بعضی از آنها به یاران شهید خود پيوستند و سرانجام به سعادت رسیدند.

 

وی عنوان کرد: سابقه و سبقه روز دانشجو همان ایستادگی و روشنگری در مقابل نظام‌های سلطه و جهانخوار بود که حیات و ممات خود را در ممات و نابودی ملت‌های ضعیف می‌دانستند و برای تسلط بر جهان، غارتگری، کشتار بی‌رحمانه و راه انداختن سیل خون را به ارمغان آوردند.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: عدم شناخت و درک صحیح و درست از واقعیت و ماهیت ابرجنایتکاران، باعث بزک کردن آنها و سپس تقرب و نزدیکی و در نتیجه به دام آنها افتادن را در پی خواهد داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان بصیر و مؤمن باید در عین قانع نبودن به وضعیت موجود و تلاش و مجاهدت عملی و مطالبه‌گری حکیمانه برای رسیدن به وضع مطلوب، چشمان تیزبین خود را بر حرکات مرموزانه دشمنان نبندند و به دشمن باج ندهند.

 

کد خبر 1124184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha