استاندار اردبیل  روز دانشجو را تبریک گفت

«سید حامد عاملی» استاندار اردبیل همزمان با ۱۶ آذرماه در پیامی فرارسیدن روز دانشجو را به تمامی دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل همزمان با 16 آذرماه در پیامی فرارسیدن روز دانشجو را به تمامی دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها تبریک گفت.

 

متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دانشجو در تاریخ معاصر کشورمان، یادآور چهره‌هایی چون آذر شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا است که ندای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی را در نظام استبدادی پهلوی فریاد زدند و خون جوشان خود را در راه استقلال این سرزمین دیرپا نثار کردند. دانشجویان که از مصادیق بارز آگاهی، پویایی و نهایتاً عناصر کنشگر در جامعه به شمار می‌روند در دوران پرشور پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دیگر برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نیز منشاء خدمت و سربلندی برای ایران اسلامی بوده‌اند و یقیناً این رویه، همچنان ادامه خواهد داشت.

 

اینک در آستانه 16 آذر آخرین سال قرن، این‌جانب به ارواح مطهر دانشجویان شهید، متواضعانه درود می‌فرستم و فرا رسیدن روز دانشجو را به تمامی عزیزان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر استان و نیز فرزندان شایسته استان اردبیل که در سایر دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند تبریک می‌گویم و از همه آنان می‌خواهم در ادامه دادن راه پرافتخار شهدای علمی و محقق ساختن آرزوی ملت غیور ایران، یعنی خوداتکایی و ارتقای روزافزون توان علمی میهن‌مان، برای کسب قله‌های موفقیت، به گونه‌ای تلاش کنند تا انشاءالله از همان آغازین سال‌های قرن آینده، توفیقات عظیم‌تری برای نظام و مردم‌مان رقم خورند.

 

همچنین با این باور که دانشگاه باید کانون دغدغه‌مندی، اندیشه‌محوری، علم‌پژوهی و محیطی برای بسط بحث‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی، یافتن چرایی‌ عقب‌ماندگی و همچنین بازنشانی چگونگی توسعه باشد از روسای دانشگاه‌های استان می‌خواهم ضمن تشکیل اتاق‌های فکر، اندیشکده ها و با بهره‌گیری کافی از اعضای هیات علمی و به کار بستن شیوه‌های نو، نسبت به فراهم آوردن شرایط مساعد لازم برای تحصیل دانشجویان و کاستن از مشکلات تحصیلی‌شان با همتی مضاعف، اقدام کنند تا انشاءالله سهم استان اردبیل در توسعه علمی کشور، افزایش یابد.

 

سید حامد عاملی / استاندار اردبیل

کد خبر 1124185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha