افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 17 آذر) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 468 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 338 واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۳۴۹  واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۴۴۴ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۳۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۸۵۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۷۲۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، کالا، فولاد، بورس به ترتیب با 200، 162، 146، 136 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كالا - بورس كالاي ايران، بركت - گروه دارويي بركت، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، شفن و وکار، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خودرو(ایران‌ خودرو) با ۷.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شکلر، کالا، وتوسم و وساپا بود. همچنین نماد معاملاتی ولملت(واسپاری ملت) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، شدوص، سغرب و وآذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۹ هزار و ۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۶  هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 16 آذر)  بورس تهران معاملات را با کاهش ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی شاخص کل به پایان رساند. شاخص کل با کاهش ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد و شاخص هم وزن با کاهش ۲ هزار و ۵۹۷ واحدی به عدد ۳۶۱ هزار واحد رسید. نمادهای کگل، شفن، نوری و شستا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز شاخص با کاهش ۷۷ واحدی به عدد ۱۹ هزار واحد رسید. نمادهای آریا، وهور، غصینو و فرابورس بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص آیفکس داشتند.

 

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۷۴۰میلیارد تومان رسید و حدود ۲۶۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی بود.

کد خبر 1124193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha